Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 42
    Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av bauta Visa inlägg
    @Jonken https://sv.wikipedia.org/wiki/Trinatriumfosfat eller? Löser det kaffeoljor?
    Yes. Det är väl det och kanske natriumperkabonat i https://www.kaffecompagniet.se/baris...-express-900g/ cafiza och liknande. Inte helt miljövänligt men rent blir det

Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Mukten Visa inlägg
    Tack bois!
    Är sugen på typ en santos 55 kan man kika antal shots via räkneverket på en sådan? Hur som, någon som testat den och kanske kan indikera en rimlig prisbild? Man verkar kunna få en ny för ca 7k, har dock ingen vidare koll på andrahandsvärdet när det gäller kvarnar.

https://www.eevad.com/en/santos-auto...8-1-72555.html
    Har inte testat den men under 3000:- är den ett bra köp skulle jag säga. Enklare modeller i samma klass kan ibland gå under tusenlappen men Santos 55 har både timer och transportskruv som snabbar på malningen.

Räkneverk kan man nog ta med en nypa salt, de börjar om efter tillräckligt många koppar.

Junior Member
    Reg.datum
    sep 2019
    Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Har inte testat den men under 3000:- är den ett bra köp skulle jag säga. Enklare modeller i samma klass kan ibland gå under tusenlappen men Santos 55 har både timer och transportskruv som snabbar på malningen.

Räkneverk kan man nog ta med en nypa salt, de börjar om efter tillräckligt många koppar.
    Härligt! Då ska jag försöka komma över en sådan. Förhoppningsvis går det även att få fram en hopper i, mhm, en mer lämplig storlek

Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Nackdelen med Santos 55 är att den inte har någon ”continous”-knapp. Endast två förprogrammerade doser.

Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Molarin Visa inlägg
    Nackdelen med Santos 55 är att den inte har någon ”continous”-knapp. Endast två förprogrammerade doser.
    Du har haft en va? Hur ser malkammaren ut, får man kaffe på gängorna? Går det att använda en vanlig tamper/blindfilter som lock istället för hopper?

Mukten: om du ändå är beredd att lägga en slant kan det vara värt att satsa på en https://www.indiegogo.com/projects/n...ffee-grinder#/ om du vill ha en liten kvarn som är bättre anpassad för hemmet men kan tävla med de bästa cafékvarnarna.
    Senast redigerat av Jonken den 2019-10-18 klockan 01:48.

Jonken, jag tror jag betalade 1400: för nya malskivor till K30:n

Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av madonemannen Visa inlägg
    Jonken, jag tror jag betalade 1400: för nya malskivor till K30:n
    Visst, original kan vara dyrare, för att inte tala om duranium/red speed/titan osv.

Junior Member
    Reg.datum
    sep 2019
    Den är säkert riktigt härlig men ändå typ 2,5x priset av en beggad kommersiell. Ska tillägga att jag även är på något av en budget då jag pluggar(andra på gymnasiet) och har på något vänster lyckats samla på mig andra dyra hobbies så extraknäcket ska räcka till mycket

Om jag kan få en begagnad stor pjäs känns det ändå som att nyproducerat kommer ha svårt att konkurrera från ett bang för buck perspektiv.

Liknande ämnen

1. Begagnade Espressomaskiner
    Av Rydboholmarn i forum Hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-05, 08:45
  2. Begagnade kvarnar
    Av TTobbe i forum Kaffekvarnar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-06, 20:12
  3. Begagnade espressomaskiner
    Av alxe i forum Shopping & konsument
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 18:33
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 00:56
  5. Var säljer man bäst sin begagnade espressomaskin?
    Av PerryE i forum Shopping & konsument
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 22:49

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •