Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 33 till 40 av 40
    Junior Member
    Reg.datum
    okt 2019
    Nej mahlkönigen är en av få större kvarnar som (med Hopper byte ) som går in under mitt köksskåp och som min flickvän godkänner. Tex mazzer major är för hög utan hopper och vi bor helt enkelt för litet för en sådan.

Har faktiskt haft koll rätt länge nu och de flesta annonser här vill sälja kvarn och kaffemaskin tillsammans. Sen är det flest mazzer som kommer upp.

Du är med på att sluttiden för auktionen förlängs om du lägger ett bud inom tre minuter innan sluttiden. Så det går inte att lägga ett bud 1 min innan sluttiden och på det sättet vinna auktionen

Så det är lika bra du börjar buda nu så vi får det överstökat

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Junior Member
    Reg.datum
    sep 2019
    Citat Ursprungligen postat av trisse Visa inlägg
    Nej mahlkönigen är en av få större kvarnar som (med Hopper byte ) som går in under mitt köksskåp och som min flickvän godkänner. Tex mazzer major är för hög utan hopper och vi bor helt enkelt för litet för en sådan.

Har faktiskt haft koll rätt länge nu och de flesta annonser här vill sälja kvarn och kaffemaskin tillsammans. Sen är det flest mazzer som kommer upp.

Du är med på att sluttiden för auktionen förlängs om du lägger ett bud inom tre minuter innan sluttiden. Så det går inte att lägga ett bud 1 min innan sluttiden och på det sättet vinna auktionen

Så det är lika bra du börjar buda nu så vi får det överstökat

Grattis till vinsten. Lät bli att buda då det kändes som du inte skulle släppa den Släpper dom den under reservationspris?

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2019
    Tackar, tackar.

Sista gången jag budar på auktion. Har för mycket vinnarskalle för det.

Dom ringde upp mig nyss. Jag accepterade resarvationspriset som var 3000. Dom såg att jag lagt det som maxbud så kändes som jag inte haft så mycket väl än att acceptera det.

Kanske inte något superfynd direkt. Men samtidigt får man ingen ny kvarn för dom pengarna. Förhoppningsvis behöver jag inte köpa nya malskivor direkt.

Vad jag kunnat läsa mig mig till på nätet har cafét som den kommer ifrån varit öppet i tre år. Då känns det ändå som ett rimligt pris för den

Var du den som började buda i slutet?

Senast redigerat av trisse den 2 veckor sedan klockan 18:45.

Junior Member
    Reg.datum
    sep 2019
    Tackar, tackar.

Sista gången jag budar på auktion. Har för mycket vinnarskalle för det.

Dom ringde upp mig nyss. Jag accepterade resarvationspriset som var 3000. Dom såg att jag lagt det som maxbud så kändes som jag inte haft så mycket väl än att acceptera det.

Kanske inte något superfynd direkt. Men samtidigt får man ingen ny kvarn för dom pengarna. Förhoppningsvis behöver jag inte köpa nya malskivor direkt.

Vad jag kunnat läsa mig mig till på nätet har cafét som den kommer ifrån varit öppet i tre år. Då känns det ändå som ett rimligt pris för den

Var du den som började buda i slutet?

Jo man får nästan bestämma ett slutpris innan man börjar buda, annars tenderar det att springa iväg lite väl mycket
    Budade som sagt inget då jag misstänkte att det skulle bli lite väl saftigt pris med tanke på avgifterna. (3000 x 1.25 + 960x1.25).
    Kanske inget superfynd direkt men inte ett dåligt köp, nypris ligger väl runt 23 k typ?
    Hoppas du blir nöjd!

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2019
    @mukten mitt erbjudande om min Bezzera kvarn kvarstår du får den billigt så har du något under tiden du leder efter ett fynd
    Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    I vanliga fall kostar inte nya skivor mer än 200-500:- ändå

https://www.theespressoshop.co.uk/Mo...uctImageView=1

Många caféer verkar inte känna till att de bör bytas efter några hundra kilo eller så struntar de bara i det, liksom periodisk rengöring. Bara att hoppas att de inte använder oljiga bönor

Köpte en kvarn från en stor kedja, en tekniker hade bytt skivor nyligen men han tyckte uppenbarligen inte att rengöring ingick i service.
    Köpte du malskivor där? Är det någon skillnad mot orginal mahlkönig som är dubbelt så dyra? Känns som det är lika bra att beställa direkt och de från den där sidan var ju inte så farligt.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ja det är skillnad, svårt att säga hur stor men just i K30:s fall är ju originalskivorna kända för att vara extra bra. Har du ändå betalat så mycket är det kanske värt att vara säker på att du får ut allt du kan från kvarnen.

Finns SSP http://www.espressotool.com/786402328/?idx=3 för $450 också

Junior Member
    Reg.datum
    sep 2019
    @mukten mitt erbjudande om min Bezzera kvarn kvarstår du får den billigt så har du något under tiden du leder efter ett fynd Köpte du malskivor där? Är det någon skillnad mot orginal mahlkönig som är dubbelt så dyra? Känns som det är lika bra att beställa direkt och de från den där sidan var ju inte så farligt.

Tack! Ska förhoppningsvis hämta en santos nästa helg men om jag inte får den hör jag av mig!

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2019
    Nu har den kommit! Den var i väldigt fint skick.

Var lite orolig över hur gammal den skulle vara, Mahlkönig har uppdaterat modellen ett par gånger där de gjort vissa förbättringar på "build-in grider". Jag fick iallafall den senaste modellen tillverkad 02/16 så även om den blev lite dyrare än jag hoppades på så känns det faktiskt värt då den bara är ett par år gammal.

Den har ju inbyggd shot-counter och räknar jag på dom så har kvarnen bara malt 440 kg kaffe! Så behöver inte ens byta malskivor.

Däremot klumpar den sig väldigt mycket. Kanske är för att den legat i en kall lastbil ett par dagar. Jag tror dock det är en silkon-flärp i utsprutet som behövs bytas. Så en sådan ska beställas.

Behöver laborera lite mer med den. Men första test shortsen blev väldigt bra trots klumparna. Tycker att den häver fram andra smaker än min Bezzera kvarn.

Edit: Malskivorna ska byta vid 500-800 kg så det väl på håret.
    Senast redigerat av trisse den 5 dagar sedan klockan 21:36.

Liknande ämnen

1. Begagnade Espressomaskiner
    Av Rydboholmarn i forum Hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-05, 08:45
  2. Begagnade kvarnar
    Av TTobbe i forum Kaffekvarnar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-06, 20:12
  3. Begagnade espressomaskiner
    Av alxe i forum Shopping & konsument
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 18:33
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 00:56
  5. Var säljer man bäst sin begagnade espressomaskin?
    Av PerryE i forum Shopping & konsument
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 22:49

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •