Bra espressomaskin

s.izeman

Active member
Har en Gaggia Coffee nu som slutat pressa vattnet genom filtret. Kanske solenoiden.
Har du en maskin till salu?

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
 

Sumac

Well-known member
jag har en Astoria.
the price for the machine is 5000 skr. but you have to get it by yourself, no sending.
 

trisse

Well-known member
Har en rancilio Silvia v2 med pid och isolerad klockare. Väl omhändertagen. Säljes då jag bytt upp mig till en e61 h/x maskin

Boxen som pid-enheten sitter i behövs dock bytas så därför säljer jag den billigt 1500

Edit: har även en matchade sumpbricka från rancilio om det är intressant
Finns i Norrtälje
 
Senast ändrad:

s.izeman

Active member
Min Gaggia Coffee verkar inte vara byggd riktigt lika som en classic. Kan inte se var solenoiden sitter. Jag tror det är den som felar

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
 

Jonken

Well-known member
Min Gaggia Coffee verkar inte vara byggd riktigt lika som en classic. Kan inte se var solenoiden sitter. Jag tror det är den som felar

Den har ingen solenoid så det är inte så konsigt att du inte hittar den :)

Kommer det vatten genom ångröret? Problemet sitter antagligen ovanför spridarfilterhållaren - skruva loss spridarfilter, hållare och ventilen som sitter där och rengör/rensa.
 

s.izeman

Active member
Det kommer vatten genom ångröret. När jag starta, som för att brygga, så låter pumpen som vanligt någon sekund, sedan får den förstoppning och tystnar nästan helt. Har loss spridarfiltret och brickan ovanför som sitter med två insex

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
 

s.izeman

Active member
Den har ingen solenoid så det är inte så konsigt att du inte hittar den :)

Kommer det vatten genom ångröret? Problemet sitter antagligen ovanför spridarfilterhållaren - skruva loss spridarfilter, hållare och ventilen som sitter där och rengör/rensa.
Tack så mycket. Det lilla hålet in i boilern antar jag, var igensatt.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp