Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 17 till 19 av 19
    Jag tror inte att det är något fel på din rost, jag kan nog uppleva att mina beter sig lika med en segare temperaturkurva i de övre segmenten. Min känsla och vad jag tror är att man inte menar att du behöver komma upp till 245 C innan FC det gör inte jag heller. Utan att det är en måltemperatur bara för att komma till FC i rimlig tid. Maskinen mäter ju inte bön temperaturen utan den mäter ju bara temperaturen på den omgivande luften i trumman.

Jag rostar på ett liknande sätt som du gör och har gjort det ett tag, tycker att det fungerar alldeles utmärkt. Bara man kyler bönorna utanför trumman, annars så får man gärna det där bakade kaffet som man inte vill ha. Fortsätt att experimentera och njut av kaffet, Gene kanske inte är den flashigaste maskinen men jag anser att den gör gott kaffe iaf

Junior Member
    Reg.datum
    nov 2018
    Okej Ja köpte en stor fläkt på biltema som jag lägger en perforerad plåt på som jag sedan häller bönorna på. Kyler blixtsnabbt.
    Brukar du förvärma Tsingos?

Japp, förvärmer alltid till 200 C Då vet jag att jag har typ samma förutsättningar varje gång

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Liknande ämnen

1. Köpes: Gene Café
    Av bjuhren i forum Köp och sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-02, 22:17
  2. Gene Café
    Av madonemannen i forum Rostning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-09-30, 03:20
  3. Gene cafe kafferost
    Av jeppman88 i forum Köp och sälj