Barletta vattenkokare med svanhals

Jonken

Well-known member
Nu har jag fått hem min, till det priset känns det som att det var ett bra köp i alla fall. Snabb och tyst. Locket är i plast men det sitter en packning där som förhindrar att det dräller ut vatten den vägen.

Pipen är väl ungefär i storlek med Harios kannor - både en fördel och nackdel jämfört med min gamla https://beanit.se/tiamo-tower-kettle-1l.html
+går att hälla snabbare om man vill för att få upp temperaturen
-går att hälla så snabbt att kaffebädden överhettar, så man behöver vara medveten om det

Sen är det till synes en packning som tätar i botten likt Bonavita, med lite otur kan det väl bli läckage med tiden.
 

Jonken

Well-known member
Det säkra kortet är att vänta ~3 minuter efter den har stängt av sig, då håller vattnet strax över 96 grader. Är det värt att köpa en temperaturkontrollerad kokare istället? Antagligen :closedeyes:
 

Brunabönor

Well-known member
Köpte denna också för några veckor sedan då jag var ute efter en helt annan produkt på sidan. Man får inga liknande kokare för något pris i närheten.
Har kokaren på kontoret där den gör sig perfekt. Hemma föredrar jag kunna ha koll på temp på vattnet.

Den är lite "snabb" som Jonken är inne på. Men bang for the buck ja..
 
  • Like
Reactions: Jhr
Topp