Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 25 till 32 av 35
    Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av H3artcor3 Visa inlägg
    Jag registrera mig bara för att få svar på en fråga ang den vågen. Finns det en tara funktion? Har googlat mig blå men det är dåligt med info kring denna våg. Tacksam för svar
    Ja, man håller in on/off kort för att tarera. Touch-knapparna är största svagheten med vågen, råkar man hålla in samma knapp för länge stängs den av istället. Igår skulle jag starta timern men trodde att första trycket inte registrerade så tryckte igen.. visade sig att jag pausade timern med andra trycket istället

För det mesta lyckas man väl men det irritationsmomentet gör den svår att rekommendera.

Junior Member
    Reg.datum
    dec 2019
    Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Ja, man håller in on/off kort för att tarera. Touch-knapparna är största svagheten med vågen, råkar man hålla in samma knapp för länge stängs den av istället. Igår skulle jag starta timern men trodde att första trycket inte registrerade så tryckte igen.. visade sig att jag pausade timern med andra trycket istället

För det mesta lyckas man väl men det irritationsmomentet gör den svår att rekommendera.
    Tack för snabbt svar! Då håller jag mig till ursprungsplanen med en Hario-våg istället

Citat Ursprungligen postat av waqrr Visa inlägg
    Vet du om denna stoppar timern om man lyfter bort vikt från vågen (ex om man tar tag i filterhållaren för att snurra runt vattnet alt röra med en sked osv). Hade den funktionen på den vågen jag köpte och det var ingen bra funktion tyckte jag
    Nej den stoppar inget, det sköter man själv med knapp om man så vill.

Senior Member
    Reg.datum
    mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av Brunabönor Visa inlägg
    Nej den stoppar inget, det sköter man själv med knapp om man så vill.
    Tackar för svaret

Den fanns även här för 329 kr + 9 kr frakt men saknar här istället det mycket smidiga gummiskyddet..
    https://fyndiq.se/search/?page=2&q=k...kaffevag-svart

Senior Member bautas avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Finns på kitchn för 250:- nu (50%), men känns ganska plastig och som sagt inte vattentålig så jag avstod

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

Om man nöjer sig med en vanlig köksvåg, vilket jag köpte en billig bara för att testa så fann jag att den slår av sig rätt snabbt. Och innan bryggning är klar så där ska man vara uppmärksam på korta avstängningstider. Kan tänka mig att en del köksvågar slår av efter 1 minut.
    För har man hållit på ett tag med manuell kaffebryggning så är inte klockan avgörande men man använder den av ren rutin.

Senior Member bautas avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Min vanliga köksvåg funkar för AP och en billig knarkvåg för espresso, men båda har problemet att de slår av sig för snabbt. Tex om man lyfter av det man väger

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

Liknande ämnen

1. Svar: 32
    Senaste inlägg: 2019-09-30, 12:27
  2. Vilken typ av rostning köper ni mest? och varför?
    Av thirc1 i forum Undersökningar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2017-12-11, 14:23
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-10, 13:27
  4. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 07:37
  5. Uppsala - Bästa och sämsta
    Av k1as i forum Någon annanstans
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 09:30

Behörigheter för att posta