Flair espresso

Mukten

Member
Hej!

Har någon provat Flair signature pro? Tycker den verkar vara en kul produkt där man får mycket kontroll för ett väldigt överkomligt pris.

Vet någon en europeisk återförsäljare av produkten?

81miOWh3VOL._SX466_.jpg

Mvh Mukten
 

Jonken

Well-known member
Om du inte är ute efter portabilitet kan jag tipsa om https://www.cafelatstore.com/products/robot-espresso-maker - lite dyrare men helt utan plast och man slipper förvärma den. Väldigt nöjd med min.

Annars skulle jag satsa på den billigare varianten:
https://www.bellabarista.co.uk/bran...-with-tamper-with-free-250g-coffee-beans.html

Tryckmätaren var anledningen till att jag köpte min Robot men i efterhand tycker jag att den är ganska onödig - man får snabbt en känsla för vad som är lagom tryck ändå.
 

Mukten

Member
Tack för tipset ska helt klart kikas på! Hade dock varit mäktigt med naked porterfilter men möjligtvis att frånvaron av plast väger upp :)
Tänker att tryckmätaren kan användas till pressure profiling och även bidra till konstanta shots men beror lite på hur nördig jag orka vara på hemmaplan
 

Rblom

Member
Halloj,
Var har ni beställt ifrån? Känns lite trist att behöva tulla om man beställer från US. Hittade den blåa varianten på brewcompany.eu men skulle gärna ha den i grönt.
Är ni fortfarande nöjda ?

/Rikard


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Rblom

Member
Halloj,
Var har ni beställt ifrån? Känns lite trist att behöva tulla om man beställer från US. Hittade den blåa varianten på brewcompany.eu men skulle gärna ha den i grönt.
Är ni fortfarande nöjda ?

/Rikard


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Okej man kunde visst beställa den gröna versionen ifrån dom. Hittade den när jag gick in via .de istället för .eu


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Senast ändrad:

Jonken

Well-known member
Störtnöjd med min Robot, enda maskinen jag brygger espresso med numera.

I början tyckte jag att det kändes onödigt med tryckmätare men i längden har det varit både användbart och roligt.

Min köpte jag direkt från Cafelat i Hongkong i samband med kickstartern, inte säkert att det blir dyrare trots tull, speciellt om du vill ha lite extra tillbehör. Jag önskar att jag hade några extra korgar och spridarfilter för att snabbare kunna brygga flera koppar.

Paul Pratt jobbar på en ny tamper förresten som ska hjälpa till att trycka rakt. Kanske dröjer ett tag innan den är tillgänglig dock.
 

Rblom

Member
Störtnöjd med min Robot, enda maskinen jag brygger espresso med numera.

I början tyckte jag att det kändes onödigt med tryckmätare men i längden har det varit både användbart och roligt.

Min köpte jag direkt från Cafelat i Hongkong i samband med kickstartern, inte säkert att det blir dyrare trots tull, speciellt om du vill ha lite extra tillbehör. Jag önskar att jag hade några extra korgar och spridarfilter för att snabbare kunna brygga flera koppar.

Paul Pratt jobbar på en ny tamper förresten som ska hjälpa till att trycka rakt. Kanske dröjer ett tag innan den är tillgänglig dock.

Tack ! :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp