Problem med Gaggia Classic

Tuffing

New member
Hej,

Nästan sedan jag köpte min Gaggia för snart 10 år sedan har de där små plastbitarna som sitter fast i brygghuset mellan filtret och själva brygghuset, varit lösa. Det är i princip en platt o-ring i hårdplast som delats i två delar, som en glidyta filterhållarens flänsar ligger an mot. Jag har helt enkelt fått pilla rätt bitarna med jämna mellanrum. Nu har jag tröttnat. Jag har letat runt lite på forumet och det verkar som om jag är den enda som har detta problem!!??

Någon som löst det på ett vettigt sätt. Jag kan inte hitta bitarna som separata reservdelar och även om jag skulle göra det så måste jag i så fall limma fast dessa.

1. Måste jag köpa ett helt nytt brygghus för 600 pix för att lösa problemet?
2. Vet någon om man kan beställa dessa som reservdelar?
3. Tips på bra lim motages tacksamt.

Stort tack för eventuell input och trevlig helg!
 

Jonken

Well-known member
Vilken modell av classic har du? Själv har jag en -06:a och har inga sådana delar på min maskin.
/M

Det kan inte vara en 10 år gammal Classic, men Pure/Color och Classic 2015 använder de där. Inte värd att köpa dyra reservdelar till ärligt talat..

Tror att man måste använda epoxi för att det ska hålla.. men det kan nog fungera med något billigt som:
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/epoxilim/express-epoxi-2000030912
Som tur är kommer bryggvattnet inte i kontakt med den ytan.
 

Tuffing

New member
Det kan inte vara en 10 år gammal Classic, men Pure/Color och Classic 2015 använder de där. Inte värd att köpa dyra reservdelar till ärligt talat..

Tror att man måste använda epoxi för att det ska hålla.. men det kan nog fungera med något billigt som:
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/epoxilim/express-epoxi-2000030912
Som tur är kommer bryggvattnet inte i kontakt med den ytan.

Stämmer. Köpte den precis när gen 2 kom ut. Tydligtvis en brist i konstruktionen.

Ska testa epoxi.

Tack för input!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp