Bästa Webshop?

Vilken är er favorit vad gäller Webshop för kaffe?
Köper just nu hela bönor i J&N-butik för brygg. typiskt ljus/mellanrost.
Skulle behöva komma ned i pris med bibehållen kvalitet (om möjligt :p)
 
baristashopen

Hej.. Jag brukar handla av baristashopen.se Jätte trevliga och hjälpsamma om man ringer.

Kom ihåg att kolla rostnings datum när du jämför priser mellan olika webbshoppar.

MVH
Osse
 

Brunabönor

Well-known member
Lustigt nog finns en tråd om att undvika den shop jag nu kommer rekommendera för er som vill handla rostat kaffe. Den tråden gällde ju en specifik råböna..

https://www.coffeebeanshop.co.uk/

De rostar på beställning och håller ok priser (I vart fall när jag jämfört med de större svenska butikerna). Min trygghet låg i att jag visste mig få 3-5 dagar från rostning och det ska gå några dagar enligt mitt tycke innan det smakar bäst. Vem mer levererar rostning på beställning?
 

Satyricon

Well-known member
Jag brukar beställa från ett ställe i Hamburg, Espresso International. Stort utbud av italienska blandningar.
 

waqrr

Well-known member
Kafferosteriet Koppar. Färskrostat kaffe, sjukt snabba leveranser (dessutom fraktfria) och ett otroligt trevligt bemötande på mail gör att jag varmt rekommenderar denna butik/rosteri.
 
Senast ändrad:

svartvest

Well-known member
Får spontat ett lite delat intryck, när infon längst ner är på engelska och resten på svenska... Var finner jag fraktkostnaden?
Men fint utbud av kaffe och bra info men rostningsdatum saknar jag.

Lycka till
 

ToppKaffe

Member
tack för feedback. vi kommer att byta sidfot till svenska.

Vi skickar bara inom Sverige för närvarande med olika postföretag beroende på vikt.

Fraktkostnader beror på produkt och leverantör och visas i kassan. Kanske för sent i flödet?

För ett paket på 250g är det 30 kr. Om man beställ fler paket från samma rosteri håller man kostnaden nere. Vi försöker hålla det så lågt som möjligt medan vi bibehåller kvalitet och snabbhet.

Vi kommer att se över om vi kan tydligare med information om porto tidigare i processen. Vi har en banner högst upp, men det kanske är lätt att missa.

det mesta av kaffet rostas på beställning, och leveransen kan ta upp till 3-7 dagar. Vi lägger till den informationen också.


Uppskattar verkligen feedbacken.



Jeremy and Al
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp