Espressomaskin Brasilia Mini Classic och kaffekvarn Rossi rr45

stefanbo

Well-known member
Säljer min Brasilia Mini Classic. Det är en i min mening mycket stilig maskin med riktigt bra kapacitet, med bl.a. HX och E61. Nypris ca 15000 kr.

Jag säljer den då jag inte har tid att göra espresso hemma nuförtiden, kommer övergå till andra bryggmetoder. Jag är andra ägaren. Vad jag förstod av personen jag köpte den av hade den dock mest samlat damm hos honom i något år innan han sålde. Själv har jag haft maskinen i ca 8 år men bara kört 3-4 kg kaffe igenom den per år. Om någon undrar hur man kan vara så slö på kaffefronten så kallas det barn... Jag har bytt ett munstycke till ångmunstycket, vilket resulterat i att den läcker lite, lite. Stör inte så mycket i mitt tycke, men går enkelt att ordna om en inte är nöjd med det. I övrigt är det en pålitlig och kompetent maskin.

Jag hoppas verkligen att min Mini Classic kan få falla någon i smaken, och att denne kan ge lite mer kärlek än vad jag gjort!

Eftersom jag inte kommer ha någon espressomaskin längre, så slänger jag med en hel del tillbehör för den som vill. Förutom originalhandtag så har jag även ett "naket", flera olika filter och diverse annat bra att ha. Sammantaget tycker jag att 6000 kr är en rimlig prisidé.

Säljer också min kafékvarn Rossi rr45 (dock brandad som Brasilia). Den är ett riktigt as med doser. Den är köpt på ett café, men jag har renoverat den grundligt, bl.a. bytt malskivor, som nog håller ett gäng år till utan problem. Maler riktigt jämnt, enkelt att justera med 45-stegs ratt. Man kan tydligen modifiera till 90 steg eller steglös, men det har jag inte orkat göra. Jag har även sågat av hoppern, men använder den sällan. Har istället en liten rostfri sak när jag gör espresso, som knappt sticker upp ur kvarnen. Detta är en extremt potent kvarn om man vill uppgradera från en mindre, typ Rocky.

Prisidé 2000 kr.

Säljer självfallet både kvarn och maskin tillsammans, då kan jag släppa dem för 7000 kr.

Hämtas i Uppsala

Brasilia.jpg
 
Senast ändrad:
Topp