Rosta i "luftfritös" ?

Eismannen

Well-known member
Någon som testat detta? Finns ju modeller som klarar upp till 220 grader. Tänker mig att jag vill landa någonstans mellan första och andra crack, mer än så är inte nödvändigt.
Mitt rost-projekt går ju inte framåt som jag vill. Vill ha snabbt och billigt något som rostar hyggligt. Duger dessa eller blir det jättedåligt?
 

Eismannen

Well-known member
Ligger något i det du säger. Det är som ett projekt var gång man ska rosta i dagsläget. Och så ska man helst vara ute också pga all rök..
 

Jonken

Well-known member
Ligger något i det du säger. Det är som ett projekt var gång man ska rosta i dagsläget. Och så ska man helst vara ute också pga all rök..

Det är en annan bonus med en liten rost, blir inte så mycket rök om man inte har så mycket bönor. Märker stor skillnad mellan 150g och 250g i Quest M3 (som också blir lite av ett projekt på grund av vikten, uppvärmingstiden och att den är helt manuell). Klarar mig bra under köksfläkten i alla fall eftersom jag sällan rostar in i andra crack.
 

Eismannen

Well-known member
Det har du rätt i. Ja det är ju främst på slutet röken börjar bli intensiv. Har egentligen ingen brådska men känner att jag vill komma igång och vardagsrosta vilket det inte blir så mycket av numera utan jag kör på musetti istället av bekvämlighetsskäl. Kanske detta slutar i att jag ger upp och köper en boca boca 250 eller så. Får se :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,379
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp