Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 13

Cormorant CR600

Någon som har denna brittisktillverkade skönhet till rostare? Själv är jag mycket intresserad men vet inte så mycket om den.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ganska lik Huky 500. Aningen dyrare men det kanske slår åt andra hållet eftersom man slipper tulla. Har nog lite egenheter också men verkar ha nöjda användare överlag.

Jag har själv funderat på denna. Hade kontakt med Johan som tillverkar dom. Han gör max 60 om året, ingen skulle finnas innan oktober månads utgång. Ingen finns i Sverige. Med tanke på turbulensen i Brexitfrågan har jag beslutat att vänta och se. Vill ju inte få tull och moms från den ena dagen till den andra.

Sant, påminner om Huky 500. Jag har också tänkt på Brexit i denna fråga.

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2018
    Jag har en beställd, leverans i Feb 2020 (Beställd i Mars 2019). Johan som bygger dem alla för hand verkar väldigt serviceminded och väldigt mån om att uppgradera/förbättra design osv. Han svarar gärna på frågor osv. Anyways, när jag la min beställning så var villkoren fortfarande att allt går att avboka utan problem ifall jag ångrar mig. Har inte frågat direkt vad som händer om det blir brexit men förutsätter att han då säljer den momsfritt i UK och att man får momsa och tulla den här. Kanske blir ett par tusen extra gissar jag.

Den här känns som klockren den dagen man vill upp i nivå. När det står att den går på gas och ström så är det väl valfritt i denna skala? Kan för dåligt om industrimaskinerna men förstår att de är gasdrivna mer eller mindre.

vad är priset? (hittar inget)

Senior Member
    Reg.datum
    mar 2014
    Citat Ursprungligen postat av Brunabönor Visa inlägg
    Den här känns som klockren den dagen man vill upp i nivå. När det står att den går på gas och ström så är det väl valfritt i denna skala? Kan för dåligt om industrimaskinerna men förstår att de är gasdrivna mer eller mindre.

Den här maskinen (och alla andra som använder gas överhuvudtaget) värms uteslutande upp med gas. El används för att driva motorn till rosttrumman samt fläkt för luftflöde. Du kan säkert hitta illustrationer på detta hos vilken tillverkare (av professionella rostar) som helst.

Jag såg något pris för nåt år sedan, men kommer inte riktigt ihåg. Jag har för mig att den ligger någonstans mellan 15’ och 25’ att få hem den.

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2018
    Citat Ursprungligen postat av Brunabönor Visa inlägg
    1595 Pund ex. leveransen, som ligger på mellan 40-80 pund. Allt detta inklusive moms i UK så kan ju då ändras en del beroende på brexit frågan.

Liknande ämnen

1. Cormorant
    Av madonemannen i forum Rostning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-02-05, 12:48

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •