Rocket espresso faustino

Jonken

Well-known member
Det är Eureka som gör kvarnen så man kan spara sig en slant och antagligen få en snäppet bättre modell om man istället satsar på deras Mignon-serie. Om man inte prioriterar utseendet då.
 

MikaelJensen

Active member
Nu har jag haft denna hemma i ca en månad och jag blir bara mer och mer förtjust i den. Den är lätt att ställa in malning och tid, väldigt användarvänlig. Jag har provat storebror och den är snabbare men jag är inte tillräckligt kompetent på att känna skillnad på smaken med denna eller fausto smakmässigt om jag gör en espresso.
Den är mycket mindre och gör att man får plats med den på ett annat sätt, jag har länge försökt hitta lösnig med fausto utan att känna att min fru uppskattar lösningen men nu är vi nöjda båda två. Den är dessutom väldigt välbyggd och känns som en livslång investering tent kvalitetsmässigt. Supernöjd

Måste tillägga, den tystaste kvarnen jag upplevt
 
Senast ändrad:

MikaelJensen

Active member
Hej
Nu har jag har denna i ca 3 kvartal. Är jag fortfarande nöjd eller är det smolk i bägaren.
Vi börjar med kvarnen funktion, den är på topp. Lika tyst och maler på topp utifrån min kunskap o smak. På plattan man lägger filterhållaren på så lossnade skruvarna, en kombo med plugg och skruv i ett. Jag pratar med Monteriva och de tycker inte det är en reklamation, nog för att jag använder maskinen i stor sätt varje dag men lite längre tycker jag det ska håll. Bråkar lite men utan seriösa svar, då plockar jag isär botten och plastpluggen är trasig. Lätt att sätta dit 2 brickor och skruva fast det så är maskinen på topp men mitt förtroende för Monteriva och eventuellt Rocket är inte på topp. Jag kommer inte handla där igen och det är inte lika kul att ha de maskiner man har när man saknar förtroendet för impotören.

Jag har tvekat att skriva men nu så där 2 månader efter och besvikelsen kvarstår så känns det rätt att dela med sig.
 

Fogfighter

Active member
Tack för infon och din erfarenhet

Funderar runt kvarnar och denna är ju ett alternativ för mig (har Appartamento)

Men känner du smolk i bägaren och vill bli med ny kvarn kan jag eventuellt ta över denna
 

Forumstatistik

Trådar
14,631
Inlägg
155,465
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp