Skräp i ventilations springor Jura E8

Mangan

Well-known member
Hej alla. Jag har en Jura E8 och en tolvårig dotter. De är båda fantastiska. Dottern gillar cashewnötter, men det är tveksamt om Juran gör detsamma. När hon skule ta ner en påse med nämnda cashewnötter så välte hon ner påsten rätt över Juran som stod nedanför. Inte en nöt hamnde utanför Juran, utan det mesta la sig i en koncentrerad hög rätt över ventilationshålen som är lite ostrategiskt placerade på ovansidan av maskinen. Fullt med nötskräp från påsen letade sig in i ventilationsspringorna. Nu verkar det ändå vara så att ventilationsspringorna är placerade över sumptråget så det mesta verkar ha fallit rakt ner i sumplådan. Dock kan jag se en del småskräp ligga kvar precis innanför ventilationsspringorna. Förmodligen är de lite feta så att de fastnat som ett damm på plasten. Det stör mig enormt, men jag antar att jag borde kunna blåsa bort det med typ tryckluft på tub? Är det någon sakkunnig som kan råda/avråda mig till nämnda strategi? Det är ju helg nu, annars hade jag ringt Jura imorgon och kollat med dem.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp