Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 17 till 19 av 19
    Senior Member
    Reg.datum
    mar 2014
    Hej.
    Ja, jag har köpt därifrån några gånger och det är helt ok kvalité på kaffet. Frakten tar några dagar och ska vara fram till dörren. (Jag bor på tredje våningen utan hiss. Killarna och tjejerna från posten har kunnat hållit sig för skratt när paketet vägt drygt 30kg.
    Vad det handlar om är givetvis om kaffet är bra och prisvärt. Tja, det är ”bra” och det är ”prisvärt”, men jag har köpt bättre kaffe från rostakaffe, dock till högre pris. (Jag har också köpt lite mediokert kaffe från rostakaffe så ... ) Men med tanke på det synnerligen dåliga urval vi hemmarostare har här i Europa och Sverige är SmallBatch... helt klart ett alternativ. Nu när de dessutom packar i mindre än 10kg förpackningar blir det roligare.
    Grejen är ju att 10kg är ganska mycket kaffe för en hemmarostare om man inte har testat kaffet först. (Typ som en helpall med kaffe för ett litet microrosteri.) Det bästa tipset är att köpa ett så färskt kaffe som möjligt, då kaffe trots allt är en färskvara även som råbönor. Färskheten bör åtminstone vara del av hur man väljer kaffe. Ett annat ”fel” som är lätt att göra är att stirra för mycket på prislappen. Vi kommer nog aldrig ifrån att kafferostning är en kostsam hobby. (Säg att det rostade kaffet har kostat 200:- kilot att köpa och rosta, vilket blir 20 öre per gram. Jag använder 24g när jag brygger, vilket gör att en kanna med 2 koppar kaffe kostar 4.80. Ett skott i espressomaskinen kostar typ 3.50. Spelar det då någon roll om kannan eller skottet kostar 50öre till 1kr mer per kanna/skott om det smakar bättre?)

Mycket kloka ord edtbjorn. Jag hade mailkontakt med dem och de kunde skicka enkilos påsar också. Men frakten blev densamma.... Så då blir det rejält saftigt kilopris. Beställning kommer att ske, men frågan är om jag och Honken ska ta 5 kilos påsar istället....😁

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Nu har de ändrat så att man beställer per kg. Priserna är justerade uppåt jämfört med 5/10kg-säckarna men i alla fall billigare än vad deras gamla kilopåsar kostade. Rätt trevligt utbud när man kan välja och vraka även om det inte är fullt lika billigt längre. Skriver man Free-Coffee som rabattkod får man var 10:e kilo gratis.

Liknande ämnen

1. Gaggia Classic från Amazon UK
    Av edde1 i forum Espressomaskiner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-01, 18:34
  2. Någon som har handlat av Coffeeitalia.co.uk ????
    Av Novisen i forum Shopping & konsument
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 20:35
  3. Nån som beställt "cappumuggar" från espresso house?
    Av sannispannisen i forum Hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 19:28
  4. Har köpt kafferostare från Ö & B
    Av Videoten i forum Hårdvara
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 20:42
  5. Ölkran hemma, någon som har köpt en Draughtmaster?
    Av Kaffegalningen i forum Kafferepet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 11:43

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •