Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 25 till 28 av 28
    Senior Member Jacobs avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ja, krånglet med att förvärma talar emot att man orkar hålla på... Jag är väldigt nöjd med smaken med den metoden jag använder, är mest att det inte blir så varmt. Låter man det gurgla färdigt helt i kannan så blir det varmare; det sista kaffet som kommer upp har högre temperatur. Men en espresso får ju också snabbt en lägre temperatur och det gnäller jag ju inte över, så...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Aeropress, 1L vattenflaska, lätt kanna i alu, minsta gasolburken och en pytteliten sats som skruvas på, liten handkvarn samt en tunn porslinskopp som packas i skumgummi.

Inte lika roligt med färdig termos och gummikåsa, men funkar en regning dag bara kaffet inte få stå mer än 3-4 timmar.

Fiskar en del och har kånkat med mig mer kaffeprylar än fiskegrejer uti skogen, bökigt men underbar avnjutning.

Senior Member Jacobs avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    ...och så får man ju även nöjet att meka lite med kaffeprylar i naturen en stund

Jag har testat några gånger nu med gasol och liten lättviktsbrännare och mokabryggaren. Enda kruxet vid vandring är att grejerna tar plats, och mokabryggaren är i stål, så det blir lite klumpigt. Blir vid kortare svängar. Testade kokkaffe över eld för första gången nyligen. Över förväntan! Och bra friluftskänsla En liten grankvist i pipen på kaffepannan hjälpte att hålla tillbaka sumpen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Kanske kan man få lite smakbidrag från grankvisten om man har i den från början enris kan också fungera fast antagligen får man skopa ur lite barr ur koppen. Båda används i ölbryggning.

Liknande ämnen

1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 14:19
  2. Uppsala - Bästa och sämsta
    Av k1as i forum Någon annanstans
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 09:30
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 10:59
  4. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 15:31
  5. Svar: 6