Resultat 1 till 2 av 2
    Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017

Bytes: Bellman CX-25 mot t.ex. CX-25S

Köpte en Bellman CX-25, hade någon idé om att det kunde vara smidigt att tappa vatten till min Cafelat Robot genom kaffedelen för att få extra varmt vatten.. men det är för bra sprutt för att det ska fungera som jag hade tänkt mig.

Om det är någon som har versionen utan bryggdelen byter jag gärna, har ingen användning för den själv - kanske kan glädja någon annan? Sägs bli bättre än en vanlig mokakanna i alla fall, man har ju viss kontroll över tryck/flöde.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Har varit mycket nöjd med skummandet, men idag testade jag för skojs skull att brygga lite kaffe också. Blev extremt överraskad av ett lent och milt kaffe som resultat, lite som mokakanna borde smaka men inte gör

Bönorna var amigos 95% robusta, men helt utan smak av trä/bränt gummi. Hade ett aeropress-filter på toppen som kanske hjälpte till med den rena smaken. Det enda negativa jag har att säga om maskinen är att den inte är så smidig att rengöra.

Om det dyker upp någon som vill byta med en CX-25S kommer jag nog att köpa en till, fast med tryckmätaren (CX-25P: https://brewtool.co.uk/products/bellman-coffee-maker)

Liknande ämnen

1. Chemex 3-koppars bytes mot Aeropress
    Av Sir Anselm i forum Köp och sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-29, 16:08
  2. Bytes: Synesso mot Isomac
    Av Tobiemme i forum Köp och sälj
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 21:07
  3. Bytes: Impod Esclamativo mot Interrogativo
    Av Dockoz i forum Köp och sälj
    Svar: 10