DIY stovetop steamer av en mokakanna

Coraxos

Well-known member
Off topic, Jonken, har du den där espressoroboten från Cafelat, och i sådana fall, vad tycker du?
 

Jonken

Well-known member
Off topic, Jonken, har du den där espressoroboten från Cafelat, och i sådana fall, vad tycker du?

Yes, därför jag köpte en Bellman CX-25 - nu kan jag göra latte helt utan el.

Kan starkt rekommendera Cafelat Robot, en fröjd att använda. Ingen mer väntan på att maskinen ska värma upp, t.o.m. en Pavoni är långsam i jämförelse. Ingen krånglig temperaturkontroll, överhettar inte. Extremt enkel att hålla ren, behövs inte plockas isär eller bakspolas. Har inte massa delar som kan gå sönder eller behöver avkalkas.

Gör espresso i klass med stora maskiner - med undantag för riktigt ljusa/syrliga bönor, som blir ganska bra men tappar lite i jämförelse med en pumpmaskin som kan hålla högre temperatur.
Jag har barista-versionen men tycker egentligen inte att tryckmätaren är nödvändig.. det var den som fick mig att köpa roboten men såhär i efterhand hade jag hellre haft en extra korg+spridarfilter eller två. Mycket nöjd med köpet :)
 

Coraxos

Well-known member
Kul! Jag dricker sällan espresso men håller ändå ett öga på just den där tingesten.
 
Topp