Kaffeundersökning

svartvest

Well-known member
Frågorna blir lite missvisande, jag köper inte fairtrade eller löv eller märkning. rostar mitt egna kaffe som är direkt importerat och där jag vet att inköparna tar ett socialt ansvar. Märkningarn är bra speciellt för den som enkelt vill köpa ett bra kaffe. Fairtrade javisst men fairtrade är inte möjligt för en enskild kaffebonde att uppfylla.
 

Eismannen

Well-known member
Jag tror, oavsett märkning/certifiering, att det är bättre att stödja små odlare i olika delar av världen än att köpa kaffe från de "stora drakarna" med allehanda märkning. Dels stödjer man ofta t.ex lokala initiativ som jobb till kvinnor i afrika, inte nödvändigtvis certifierat på något vis - men ändå bra ur ett humanitärt/socialt perspektiv, och dels får man alla gånger ett bättre kaffe. Win win.
 

Ferlin

Active member
Hej, det är så att jag håller på att göra en kaffeundersökning i skolan och jag undrar om någon av er skulle kunna tänka sig att svara!

https://docs.google.com/forms/d/e/1...0m7ez2BK4FwH8DInBBsI52w/viewform?vc=0&c=0&w=1

Det är helt frivilligt att svara men det hade varit kul att se vad ni tycker!

Mvh Hugo

Kan bara sälla mig till vad Jonken, Svartvest, Eismannen säger i sina inlägg
att skapa en enketundersökning med låsta frågor "på detta sätt" är ju inte vidare underlag
om man rostar vilket många här gör så.

Dom flesta här på siten är antusiaster o duktiga i kvadrat inom området så
försök igen om du vill ha hjälp.

Är bergis på att dom flesta här svarar på frågor men inte av denna typ eller så,
kan själv bara svar på dom 3 första.
 

Ferlin

Active member
Och glömde tillägga misstag med dubbel post kan man göra "datorer lever ibland sitt eget liv"
så titta på kommentarer och funntra om det är så.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,378
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp