Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 34

Bästa kaffet i Linköping?

Vart får man bästa kaffet i Linköping för pengar? och nu är jag inte ute efter ngt lulllull om mysiga stolar och annat bjäffs. Bästa koppen, bästa sorten, bästa baristan; var finns de?

Kom loss nu kaffenördar, tell me!

Senior Member danwis avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Stabilast och bäst resultat torde fås på Chocolat och på Brödernas Kök.

Senior Member
    Reg.datum
    maj 2009
    Jag och sambon var på Chocolat igår, fick en mycket trevlig dubbel på "Vallgatan 5"

Köpte med mig en påse av densamma, bra rostdatum!
    Le Blogg

Expobar Office Leva
    Mahlkönig Vario Home
    OrphanEspresso Pharos

Jag tog mig en runda i lkpg igår. Som vanligt blev det chocolat, där var det mycket. Sen testade vi fräcka fröken som var nytt för mig. Tog mig en enkel där och det var riktigt gott! Så fräcka fröken rekomenderar jag starkt!

Senior Member oskss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Jag har haft väldigt blandade upplevelser både på Fräcka Fröken och Chocolat, tyvärr. På FF har jag nog aldrig fått något bättre än "okej", men på Chocolat har det varierat från jättegott till odrickbart.

FF har ett bra kaffe från J & N men ingen de har bakom baren där kan något och tyvärr är cheferna totalt ovetandes om kaffekvalitet och vad det innebär. Gjorde lite gästspel där och blev tillsagd att sluta slänga kaffe då jag ställde in kvarnen så kaffet rann bra. Tyvärr synd då stället har potential.

Vad spelar det för roll om man har bönor från J&N om man inte kan ett dugg eller ens bryr sig om kaffe !Jag var på fräcka fröken med några klasskompisar och det va första och sista gången! Tjejen som var så kallad barista ryckte på axlarna när jag frågade vilken böna hon kör i kvarn,inte nog med det så fyllde hon på med utspilld mald kaffe när hon gjorde min enkla som jag beställt ! Nej jag tycker att vissa inte borde få handskas med exempelvis J&N vilket det är i det här fallet,jag tycker att J&N drar ner på sitt fina rykte när såna här kedjor använder era fina bönor charmen försvinner på något sätt!Klart slut!!

Jo, jag har också mestadels goda erfarenheter från Chocolat. Simon själv serverar oftast bra espresso och har ett stort intresse för kaffe! Man kan alltid få en trevlig pratstund och god service.

Synd att det ska vara så klent att det inte finns fler ställen att variera sig med. Brödernas kök ska jag försöka ta mig till, men jobbar man inte på Mjärdevi är det ju inget man passerar precis.

Håll gärna tråden vid liv om ni hittar nya pärlor!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •