Odea Giro totalt strömlös, HJÄLP!

Koffeinisten

New member
Okej, första inlägget på detta forum, hejsan på er allesammans!


Hej!


Jag har använt min kära Saeco Odea Giro i några år utan några som helst problem. Har skött den med allt vad underhåll innebär.
Men vid något tillfälle blev det något stopp (något som "kläggade ihop" när den tryckte ihop en portion kaffe), och den kämpade ett bra tag tills jag stängde av den, för den ville inte pumpa fram något vatten.

Naturligtvis kontrollerade jag allting; att det fanns bönor, att det fanns vatten o.s.v.

Jag stängde av maskinen och började kolla YouTube för olika tips och tricks, men hittade mest videos där folk förklarade alla fantastiska finesser med maskinen, jag hittade ingenting om felsökning.

När jag sedan startade om maskinen var det som ett diskotek - ALLA lampor lyste och blinkade. Jag stod en stund och betraktade detta spektakel tills jag bestämde mig för att stänga av maskinen med knappen på sidan, samt dra ur kabeln. (Vissa apparater kan ju återställas genom att man låter det vara strömlöst ett tag.)

Men döm om min förvåning när jag skulle starta maskinen igen... Helt strömlöst! Inte en gnutta elektricitet. Den är STENDÖD!!!

Har något kretskort gått i den? Är det soptippen nästa, eller är det värt att lämna in den på felsökning?
Det är en förbaskat bra maskin och jag vill ju inte bli av med den såvida den inte är helt utom räddning. Jag bor i en mindre ort i norra Skåne, så här finns inte så gott om folk som är kunniga på såna här apparater.

Finns det någon som känner igen felet, har upplevt det och kanske till och med lyckats lösa det?

(Och ja, jag har testat med tre olika kablar, samtliga fungerar till stationära datorer, så vi kan genast utesluta kabelbrott eller fel på elkablarna!)

Skulle vara ytterst tacksam för alla råd och tips! Hur får man igång elen i min kära, älskade livsnektar-manick igen?

Tack på förhand allesammans!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp