Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 17 till 20 av 20
    Jag tänker att det borde vara bild: 568653709 fast jag vet inte säkert. Ventilerna på toppen verkar ju läcka i varje fall, jag har bytt en av dem, men du ser att det runnit ut en del från den "gamla", exakt vilka komponenter som är helt döda vet jag inte, jag fick informationen från de som brukar reparera den. De dömde ut den den här gången, och de har reparerat den några ggr. innan.
    Microbrytaren har jag bytt (som du ser), då den gamla brann upp typ. När maskinen funkade så löste den ut jordfelsbrytaren ibland, vilket jag misstänker beror på kortis från läckage. Fast som sagt, jag orkar inte bråka mer med den

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2018
    Vad jag kan se på bilderna så ser kokaren ok ut. Men jag kan förstås ha fel. Du ser ju betydligt bättre hur det ser ut än vad jag gör härifrån. Men jag kan inte på dina bilder se något som tyder på att kokaren i sig är defekt, mer att det är en packning. Pumpen är delbar i motor resp pumphus, kostar ca 1200 kr/st på nätet. Kanske till och med går att laga. Kan vara så enkelt som att det är kondensatorn som behöver bytas (om motorn har en sådan). El-box 1000 kr. Packningar några tior. Kolla t.ex theespressoshop.co.uk där har du bra priser.

Men men, nu kanske jag drar lite för långtgående slutsatser om en pryl jag inte har framför mig :-). Men jag är rätt övertygad om att det går att laga till en rimlig peng - om inte kokaren är "toast". Om det bara är en packning så är det peanuts..

Nåväl, jag är lagd lite åt detta hållet som du kanske märker. Kanske ska sluta analysera detta - du har ju redan gått vidare och vill ha nytt! :-D

Ja hade det inte varit för att reparatören dömde ut den totalt så hade jag kanske orkat försöka, men nu känns det som att det kommer att kosta mer än det smakar. Och jag har inte tillräckliga skills för att ge mig på det själv. Trots att jag faktiskt också brukar gilla att reparera saker
    Nej nu får det bli en ny maskin

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2018
    Glöm inte att lägga upp bilder på nya "babyn" :-)

Liknande ämnen

1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2018-10-21, 13:39
  2. Köpes: E61 maskin
    Av almgren.t i forum Köp och sälj
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2018-04-01, 16:34
  3. Varför E61 maskin eg. ?
    Av Agathorn i forum Shopping & konsument
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2014-12-01, 21:19
  4. K: E61 maskin