Vildkaffe! Abyssinian Mocca från Etiopien

meta

Member
Det högst lokala lilla Dalarosteriet Smedsbo Slott har fått korn på ett parti Abyssinian Mocca – kaffe som vuxit vilt i den etiopiska naturen. Jag har fått i uppdrag att sondera intresset för vildkaffet (därav mitt sprillans nya medlemskap i detta trevliga forum - hade glömt bort mitt gamla login).

Tillgången på vildkaffe är högst begränsad av naturliga skäl, bokstavligen. Vill du testa ska du passa på att anmäla ditt intresse snarast så får du meddelande direkt när förköpet öppnar.

Kaffet rostas till Full City Roast och en påse hela rostade kaffebönor på 250 g. kommer att kosta 135 SEK inkl. 12 % moms.
Vill du ha orostade bönor att rosta själv kostar de 110 SEK inkl. 12% moms för en 250 g. påse.

Beräknad leverans: I slutet av februari (vecka 8), och kaffet avhämtas hos Smedsbo Slott i By, Dalarna eller på Bryggargatan i Stockholm (city). Kan självklart även skickas till valfri adress men då tillkommer kostnad för pack och porto.

Du som är intresserad av att köpa vildkaffe kan skicka ett privat meddelande till mig här på forumet eller maila meta@rockin5.com Tala gärna om hur många påsar du är intresserad av, rostade och/eller orostade, så försöker vi fixa tillgången efter efterfrågan.
 

meta

Member
Om det finns något intresse för att prova vilt växande kaffe behöver vi veta det snarast. Annars går chansen om intet, tyvärr.
 

meta

Member
Toppen! Som sagt, för att det alls ska bli av behöver vi veta om det finns intresse. Vore synd om det inte blir av för det är otroligt gott kaffe. Testade själv för ett par år sedan när Smedsbo hade ett litet parti. Det har en ganska milt och nötig smak.
 

Acutehawk

Active member
Kul initativ!

Intresserad, med frakt till Göteborg.
Bor och jobbar i centrala Göteborg, så ev samfrakt om någon önskar är nog möjlig.

PM skickat.
 

meta

Member
Tyvärr kan vi konstatera att intresset varit för skralt för att våga investera i vildkaffet. Jag återkommer till detta forum ifall det blir någon förändring och/eller nytt tillfälle.
 

Eismannen

Well-known member
Som jag skrev i PM, jag kan tänka mig att köpa mer ifall det får vågen att tippa över. Fast då behöver jag nog lite hjälp :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,377
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp