Rocket Appartamento eller ECM Barista

Jag har under ett par veckors tid kikat på olika maskiner och har nu bestämt mig för att det blir antingen Rocket Appartamento eller ECM Barista. Martin på kaffecompagniet har rekommenderat ECM men jag tänkte höra om någon annan har en åsikt? :)

Just nu lutar det väl kanske åt ECM men storlek på Rocket är aningen bättre för köket. Jag prioriterar kvaliteten för det estetiska.
 

Eismannen

Well-known member
Jag hade lätt kört på rocket. Lätt. Snyggare maskin går nästan inte att hitta. Har också testat att ratta en sådan och har bara goda erfarenheter av den.

Kvaliten på vilken e61 maskin som helst tenderar att vara bra. De är enkla rent mekaniskt och har få delar som kan fallera. Båda de maskinerna borde vara mer eller mindre skottsäkra och ge många års kaffeglädje om de tas väl omhand.
 
Jag håller med dig att den är jäkligt snygg! Jag tror inte jag kommer göra bort mig oavsett vilken jag köper. Hade dock varit lättare att bestämma sig om det fanns mer åsikter om ECM Barista. Den verkar inte vara lika populär som Appartamenton.
 

Jonken

Well-known member
Har hört på kaffecompagniet att tyska ECM ska ha bättre byggkvalité. Sen får du en bryggtrycksmätare med Barista också. Men det är små detaljer på den nivån.
 

Eismannen

Well-known member
Vilken du än väljer så kommer du få en alldeles fantastisk maskin. Har du en respektive kan det ju vara lönt att fråga denne vilken som föredras. Gillar respektive maskinen ökar toleransen för mer nörderi längre fram. :-D
 
Haha jag frågade precis frugan och hon sa Rocket så det får nog bli så. Det var faktiskt hon som tog upp att vi skulle köpa en maskin men hon vill ha en Sage Barista Express. Sen började jag som vanligt googla alldeles för mycket och nu lutar det åt en Rocket :)
 

conny

Well-known member
Denna newbie har också en appartemento och älskar den :) Snygg och fungerar perfekt. I alla fall för mig!
Lycka till med köpet :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp