Råkaffe I mellandagarna

bauta

Well-known member
Jaha, kaffecompagniet stängt till den 7:de. Var hittar man råkaffe I Sthlm då?
Johan & Nyströms konceptbutiker kanske?

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 

bauta

Well-known member
Ja, Kahls har jag samma erfarenhet av.
J&N har verkligen expanderat, både Hantverkargatan, Sankt Eriksplan & Norrlandsgatan, förutom ursprungsbutiken. Får bli det.

Skickat från min SGP771 via Tapatalk
 

bauta

Well-known member
J&N säljer inte råkaffe längre.

Och de säljer inte längre Isola i butik, endast via webben.

Jag är inte säker på att jag gillar utvecklingen de har. Expansion verkar vara huvudprio under de nya nederländska ägarna.


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 
Senast ändrad:

Jonken

Well-known member
Hittade "Äkta Etiopiesk Kaffe" på Hemköp i Rissne, det är väl i dina trakter? 89:- för ett kilo, en första provrost tyder på att bönorna är hyffsade :)

Edit: fungerade fint som espresso, milt rustik och syrlig. City-rost.
 
Senast ändrad:

bauta

Well-known member
Hmm, i transparent plastpåse? Kanske samma som jag handlade på Kista-grossen förra året. Helt ok smak & pris :^)
 

Jonken

Well-known member
Andra satsen, rostat mot full city, blev härlig som cappuccino med ristretto som bas. Smak av vin och röda bär, den där lite jästa smaken på ett positivt sätt.

EDIT: Känner mig lite dum, blev lurad av mjölken av alla saker. Använde helmjölk från Järna (samma som J&N serverar i deras kaféer). Kostar några kronor mer men absolut värt det tycker jag, ganska smakrik. Antar att de har mer variation paket till paket för det här smakade just fruktigt. Upptäckte missen när paketet tog slut och jag använde vanlig från Arla :D
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp