Eureka Mignon Specialita

Jonken

Well-known member
Har inte testat den men visst verkar den fin, en snabbare tystare version av Mignon. De har verkligen fyllt spektrat med 50, 55, 60, 65 och 75mm malskivor :) kostar inte så mycket för varje steg man klättrar i utbudet..
 

falcon

Member
Lite sugen att handla från UK men då blir det kanske till att byta kontakt eller skaffa en adapter!?
 
Senast ändrad:

falcon

Member
Ok tack för länken! Kände inte till denna webshop. Är de ok att handla ifrån? Blir typ samma pris som från BB i Uk.
 

Jonken

Well-known member
Det är väl alltid lite riskabelt att köpa grejer utomlands. Har inte köpt något från Elektro's själv än, har tänkt beställa lite smådelar men har inte blivit av än.
 

falcon

Member
Tack Jonken för tipset om webshoppen "Electro´s". Mejlade med butiken och fick ganska omgående svar på mina frågor och förtroendet steg för butiken.
En beställning gjordes på eftermiddagen och morgonen efter skickade paketet med Dhl express! Makalöst väl paketerat med överdrivet mkt emballage inuti den extra ytterlådan Det hade nog klarat ett fall från 10m:D och visst blev det en kvarn och lite andra prylar.
 

falcon

Member
En Eureka Mignon Specialita mattsvart och krom! Har inte så stor erfarenhet av espressokvarnar mer än det jag kollat i butik. Har själv bara kört Aeropress och Wilfakvarn i många år och Wilfan är ju inte direkt tyst. Eurekan däremot är nåt helt annat. Att den skulle vara tyst visste jag men såhär tyst trodde jag inte.

Passade på att köpa övriga tillbehör när jag ändå beställde
Specialita..jpgSpecialita...jpgSpecialita.jpg
 

Jonken

Well-known member
Kul att höra :)

Ja, tror att den bygger på samma teknik som Atom och den är ju fantastiskt tyst. Är det bara espressomaskin som saknas?
 

falcon

Member
Jo jag har länge funderat fram och tillbaka på vad och köpte tillslut en Profitec Pro 300. Denna lilla maskin passar mig perfekt, liten och så snabb att den är igång på lite drygt 5 minuter. Ville först haft rotationspump och pid men det blir fort dyrt så Pro 300 med pid blev perfekt. Vibrationspumpen låter inte mer än kvarnen heller så.

Kaffehörn.jpg
 
Senast ändrad:

Tk421

New member
Kikade runt lite på vilda webben efter en schysst deal på Eureka Mignon Specialita och hittade en tråd på reddit där folk handlat från espressissimo.de
Sidan hade bra recensioner och gav ett gott intryck så jag köpte en därifrån + lite tillbehör. I skrivande stund finns den röda varianten för 369€.
Gratis frakt med DHL men leveranstiden blev hela 8 arbetsdagar.. Vet inte om det är standard eller om jag hade otur. Fick iaf några äckliga kaffegodisar i paketet som plåster på såren ;)

Så har ni tålamod för leveranstiden och tysk hemsida/text är det ett tips. Fick nyttja översättningsverktyget när skoltyskan inte räckte till.

11111111111111111111111111.jpg2222222222222222222.jpg
https://www.espressissimo.de/maschinen/eureka-muehlen/eureka-mignon-specialita/?p=1

Galet nöjd med kvarnen än så länge. Känns riktigt tung och välbyggd. Svensk och tysk elkontakt är samma så det behövde man inte tänka på.
Detta blev visst mitt första inlägg men jag lovar att jag inte samarbetar med den hemsidan :) Tyckte mest det var en najs deal men det kanske finns något ännu bättre där ute.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp