Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 17 till 18 av 18
    Senior Member
    Reg.datum
    jan 2018
    Följande scenario är vanligt vid felsökning:
    Efter att ha dragit om varenda kabel, kalibrerat om alla givare, bytt samtliga förstärkarkort, bytt huvudenhet, satt på störningsfilter på AC kabeln, kollat jorden över allt, startat om fluxkarburatorn, bett till gud och slutligen hulkandes lagt sig i fosterställning, snubblar man till slut på problemet: Det var Björn som råkade sudda bort ett decimaltecken.
    Just saying..

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2018
    Kan för övrigt nämna att min PID enhet har följande inställningar. Men då har jag också singelkokare så förutsättningarna är inte helt samma. Men som referens kan det ju vara värt..

P=0,6 I=100 D=20

Då är den precis rapp nog att hinna stabilisera sig tillräckligt väl innan nästa skott, med lite rengöring, malning, tampning osv mellan. Drar man två tre skott i tät följd hinner den inte alltid med. Men E61 gruppen slätar ut rätt bra den också så det gör inget att man får lite fluktuationer i kokaren pga återfyllnad med kallvatten.

I och D avser för övrigt på min enhet integrationstid och deriveringstid. Din verkar ange åtminstone I-parametern på något annat sätt, inte solklart exakt hur, men det lär du nog begripa bättre än jag.

Liknande ämnen

1. Liten kvarn
    Av mariannesv i forum Kaffekvarnar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-12-04, 10:44
  2. Liten rost
    Av uggla500 i forum Rostning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 10:46
  3. Liten presentation :)
    Av Kaffa i forum Presentationer
    Svar: 1