Behöver jag verkligen en ny kvarn?

Leofar2

New member
Halloj! Tänkte köpa en rancilio silvia då jag har sparat upp ett bra tag nu! Äger en wilfa wscg-2 kvarn och tänkte den måste ju funka när det kommer till att mala för espresso. Men jag provade igår och på inställningen som ger finast malning "moka" så ser det lite... ehh grovt ut? kan någon hjälpa mig så jag vet om ännu mer pengar måste försvinna ur mina fickor för en ny kvarn? För till skillnad från Mr Trump så gav min farsa mig inte ett "small loan of a million dollars" :cool:
 

edtbjon

Well-known member
Hej.
Det är tyvärr så att Wilfa-kvarnen inte har med espresso att göra. (Men det är en väldigt prisvärd kvarn för filter ...) Om man tänker med den ekonomiska tarmen ;), kan du titta efter både begagnad maskin och kvarn. Det går med lite tålamod att hitta bra och välvårdade grejor som någon vill bli av med. Man kan gissa att det är många som uppgraderar till jul, så det lär bli en del som kommer ut på Blocket i januari.
Sedan när man uppgraderar maskin är det en sak... men kaffet blir aldrig bättre än kvalitéten på kvarnen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp