La Pavoni Professional koppar/mässing med matchande Jolly doser och bas

Erik Norell

New member
*** sålda ***

Dags att inse att det inte kommer bli någon mer Pavoni. Vet ej ålder på maskin och kvarn men införskaffades begagnade tillsammans för 10 år sedan, basen köpt i efterhand. Fullt fungerande men skulle väl må bra av lite service och puts, både kvarn och maskin. Bytte packningar 2009, användes på helger de första månaderna därefter mer sporadiskt. Har senaste 5 åren stått i princip oanvänd hos min pappa. Haft en tanke på att serva och putsa upp dem för att använda på landstället men tiden räcker inte till. Örnen sitter med dubbelhäftande tejp och bättre tamper medföljer.

Någon här som har intresse? Svarar på frågor efter bästa förmåga. Intresserade är välkomna att komma och kolla/provköra. Vet inte vad ett rimligt pris kan vara? Någon som har en åsikt och kan ge ett rimligt spann? Finns i Järfälla, Stockholm.

Vänliga hälsningar
Erik

IMG_20180916_182201.jpg
 
Senast ändrad:

Jonken

Well-known member
Tjusigt, bör vara från år 1993-2000, står inuti om du öppnar basen. 5 papp eller mer på grund av allt bling skulle jag säga.
 

Erik Norell

New member
Tack för tips, ska kolla närmre när jag har den tillgänglig.. Sätter väl ett pris på 4000 kr eller högstbjudande då. Säljer endast samlat om jag inte har köpare på alla delar. Har en intresserad av bara kaffemaskinen så om någon vill komplettera din Pavoni så säg till.

/Erik
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp