Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 17 till 24 av 27

Ämne: Lelit Bianca

Jag har provat att rosta i ugnen en gång och minns nog inte direkt om jag stördes mycket av det. Däremot blev resultatet extremt ojämnt och helt oanvändbart tyvärr.

Men om rosten är så liten så den lätt kan bäras ut utomhus på dagar det inte regnar så borde ju det problemet vara ur världen!

Just nu dricker jag 1 shot varje morgon om vardagarna sedan blir det kanske 3-4 per dag om helgen eller när man är ledig. Så någon rost som kan rosta några hundra gram räcker ju gott och väl.
    Kaffe is da shit - Hemsida med bilder

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Kanske satsa på BocaBoca 250 om du inte känner för att lägga 15-20k (annars säljer ju karlingen sin Quest http://www.riktigtkaffe.se/showthrea...-och-tillbehör i samma del av landet?)

Problematiskt med för låg lufttemperatur så utomhus fungerar bara halva året. Behmor 1600 efterbränner röken så den är bäst lämpad inomhus, men har väldigt långsam kylning och begränsad kontroll.

Nej 15-20k känns lite för mycket som första rost.
    BocaBoca:n såg verkligen fin ut. Till och med så att frun gillade den

Skulle en sådan fungera under vanlig spisfläkt tror du? Annars får man kanske kika på Behmor som du nämner om den är mer lämpad inomhus.

Reg.datum
    apr 2017
    Ja, men du kommer få njuta av doften ett tag Behmorn tar bort rätt mycket om man låter luckan vara stängd hela tiden, men då är det på bekostnad av rostkvalité..

Hmm okej, tål att tänkas på. I "värsta" fall om det blir för mycket rök inomhus under vinterhalvåret så kan man kanske rosta utomhus under sommaren i alla fall? Eller mellan vilka temperaturer tror du det är ok att vara utomhus?

Reg.datum
    apr 2017
    Brukar bara ha altandörren på glänt så jag vet inte så noga, kan säkert gå bra även när det är ganska kallt ute.. men det kommer antagligen påverka så att den inte reagerar likadant.
    Så starkaste skälet att försöka hålla ganska jämn rumstemperatur för mig är att slippa tänka på den variabeln.

Ja jag förstår det. Jag får köra med lite trial and error helt enkelt och se

Jonken: Har du bra tips på varifrån man kan köpa Behomor 1600 plus rosten? Känns kanske lagom att börja med.
    Hittar bara på amazon.co.uk för cirka 8000 kr och det känns dyrt om man jämför med USA-priserna.
    Senast redigerat av Agathorn den 5 dagar sedan klockan 12:05.

Liknande ämnen

1. Säljes: Lelit PL62 + Macap M2M, krom
    Av chrhar i forum Köp och sälj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-09-01, 22:22
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-08-15, 19:23
  3. Lelit PL043 MM
    Av pojoel i forum Kaffekvarnar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-31, 17:30