Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 25 till 27 av 27

Ämne: Lelit Bianca

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Hmm, fanns till vettigt pris i England förut, men nu kanske man får vända sig längre bort:

https://www.sweetmarias.com/behmor-1...s-roaster.html men då kan man passa på att köpa bönor i toppklass

..men jag skulle själv prioritera möjligheten till bättre kylning i BocaBoca över rökgasreningen.

Ah okej. Klart högre WAF på BocaBoca:n med trädesignen också

Jag är bara orolig över att man kommer dra igång brandlarmet (som är kopplat till Verisure och utryckning) varje gång man rostar. Har ju ingen direkt möjlighet att ens ha ett fönster på glänt där hemma.
    Svårt att hitta recensioner på BocaBoca:n också. Behmor:n finns ju en del rätt bra omdömen om enl. vad jag kan se och viss "automation" med inbyggda program. Eller är det i praktiken helt meningslöst med "program" vid rostning kanske?

EDIT: Jag kikade på sweetmarias. Det är väl amerikansk affär och de kör väl med annan volt/spänning än oss på sina elektronikprylar?
    Senast redigerat av Agathorn den 5 dagar sedan klockan 15:54.
    Kaffe is da shit - Hemsida med bilder

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Agathorn Visa inlägg
    EDIT: Jag kikade på sweetmarias. Det är väl amerikansk affär och de kör väl med annan volt/spänning än oss på elektronikprylar?
    Ibland glömmer man något viktigt ja det stämmer ju, inte verkar de ha den i 230V heller. Amazon har den men till fantasipris.. automationen är inte att lita på, det är manuellt som gäller (om man inte har en väldigt, väldigt dyr rost).

Har bara varit med om att brandlarmet utlöst en gång, med 500g bönor i ugnen som rullade förbi franskrost . Så länge du inte försöker gå förbi full city+ är det ganska lugnt skulle jag tro - vissa bönor som monsun malabar och harrar (som har mycket silverskinn) får man vara lite försiktig med.

Finns ju några på forumet du kan fråga om BocaBoca: http://www.riktigtkaffe.se/showthrea...reansk-rostare

Liknande ämnen

1. Säljes: Lelit PL62 + Macap M2M, krom
    Av chrhar i forum Köp och sälj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-09-01, 22:22
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-08-15, 19:23
  3. Lelit PL043 MM
    Av pojoel i forum Kaffekvarnar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-31, 17:30
  4. Lelit Espressomaskiner