Hemköp luftar sitt kaffe

bauta

Well-known member
Gick förbi kaffet inne på Hemköp härom dagen och visserligen en abitiös vägg med kaffe men att ha bönorna utan lock känns för mig som att du ger passerande kunder den goda aromen?

20180730_124040.jpg
 

Jonken

Well-known member
Gick förbi kaffet inne på Hemköp härom dagen och visserligen en abitiös vägg med kaffe men att ha bönorna utan lock känns för mig som att du ger passerande kunder den goda aromen?

Visa bilaga 15070

Hehe, kanske det som var meningen? Eller att det är väldigt nyrostat :D

Tycker att det är lite suspekt att sälja rostat kaffe i lösvikt ändå, nästan alltid med fina exponeringsfönster.. Tänk om de började med mindre förpackningar istället :wub:
 

Jacob

Well-known member
Åh nej! Har sett liknande varianter. Och så luktar kaffet härsket pga varit framme länge.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

conny

Well-known member
Funderar på en liknande sak, typ:
Det pratas ju alltid hur viktigt det är med färska bönor för få bra smak osv. Men hur fungerar det på kaffekedjorna, typ Espresso House, Starbucks osv? Dom har ju många kilo bönor i sina maskiner, och dom lär väl inte alltid vara dagsfärska? Eller tömmer dom maskinerna varje dag?
 

Jacob

Well-known member
Vet inte hur de gör i slutet av dagen, men har svårt att tro att de tömmer kvarnen på dagens bönor. Men det spelar ingen större roll, då de har bra omsättning. Köper man kaffebönor av dem är det oftast ganska nyrostat. Där är det mer fråga om kvalitén på kaffet i sig.

(Köpte en påse Starbucks-kaffe på ICA nyligen då det var det färskaste jag hittade. Det var fruktansvärt som espresso, nästan ok som cappu. Och så stolta de är över kaffet, kan man läsa på påsen!)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Satyricon

Well-known member
För några år sedan fanns det i lösvikt (mest Zoégas) i många vanliga butiker, men nu verkar bönor i lösvikt ha fasats ut helt.
 

Lusvig

New member
Om man luftar det såklart, men i vissa butiker har de det i plastbehållare som man öppnar och häller ur. Visserligen bara från Zoegas vad jag sett men fortfarande
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,381
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp