Köpes: Espressomaskin+Kvarn

Hej
Är nybörjare på allt kring espressomaskiner men skulle vilja köpa en enkel men bra maskin som samtidigt inte kostar multum. Har läst mig till att Gaggia Classic och Rancilio Silvia är 2 rel bra nybörjar maskiner men att Rancilio är något bättre. Letar därför framförallt efter begagnad Rancilio, men Gaggia med Rancilio steam rör går också. Har maskinen även PID så är detta ett plus. Söker även efter en bra kvarn men espressomaskinen behöver ej specifikt säljas med kvarn utan kan ske separat. Vill gärna att espressomaskinen är i bra skick så att man slipper "renovera" den det första man gör och får gärna inte vara alltför gammal (Max 6-7år, men gärna yngre). Kan ni rekommendera andra märken som inte kostar multum (villig att betala max ca 5-6tusen för en begagnad maskin) så är det välkommet också.

Bor man i skåne alt i stockholm så är det plus då jag själv bor i Helsingborg men vistas då och då i Stockholm så kan komma och titta o testa maskin vid ev köp. Kan jag inte komma och titta på den och maskinen ska skickas så vill jag gärna att man skickar en kort video över att grejerna fungerar.

Kom med pris på det ni har samt bild, fraktkostnad får gärna skrivas också så man vet ungefär vad det kan gå på.
Tack på förhand
MvH Elin
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp