Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 13 av 13
    Senior Member
    Reg.datum
    jan 2018
    Ja nu ser jag. Kanske bara är en reflektion.
    Jag tror det är det vanliga ångröret som ligger löst mellan grupp och kokare. Det som sitter fast är något slags autoskummare. Det är snabbfäste på dessa så bytet går på ett kick.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Eismannen Visa inlägg
    Ja nu ser jag. Kanske bara är en reflektion.
    Jag tror det är det vanliga ångröret som ligger löst mellan grupp och kokare. Det som sitter fast är något slags autoskummare. Det är snabbfäste på dessa så bytet går på ett kick.
    Tyckte att det verkade som att man hade satt fast det vanliga på autoskummaren för att kunna skumma på vänster sida.

Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Den andra, för 2000:- är nog ett bra köp, så länge portafiltret finns (syns inte på bilden).. men den är ju i fel stad
    Skrev till den som säljre Pavonin i Stockholm för 3000:- Han skrev packningarna behöver bytas, så den går bort för mig!
    är inte 3000:- lite dyrt för den i det skicket?

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2018
    Tycker det är ett hyfsat pris. Möjligen aningen i överkant men då pratar vi nog någon hundring eller så. Oftast behöver man inte byta packningar utan det räcker med att rengöra och smörja med armaturfett. Sa han att den läcker eller varför behöver packningarna bytas? Annars kan jag göra det åt dig mot ett paket Musetti Rossa..:-)
    Senast redigerat av Eismannen den 2018-07-15 klockan 09:21.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ja det stämmer som Eis säger, säljare verkar ofta tro att packningarna behöver bytas, men läcker den inte är det antagligen tillräckligt att smörja in lite om t.ex. kolven går trögt. Har använt någon droppe olivolja själv, gör också jobbet

Håller du ögonen öppna kan du nog hitta till ett lite lägre pris så småningom. Problemet är att de blir sålda snabbare och snabbare ju lägre priset kryper

Liknande ämnen

1. Vika bönor för en newbie?
    Av conny i forum Stockholm
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-06-23, 16:28
  2. Hur mycket är för hemma espressomaskin ?
    Av rainy2190 i forum Shopping & konsument
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 10:21
  3. Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 22:40
  4. Hjälp en newbie!
    Av yber i forum Hårdvara
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 21:21

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar