Köpes: Gaggia classic eller Rancilio silvia

jkarl

Active member
Köpes: Gaggia classic eller Rancilio Silvia - avslutad

Då min gamla Gaggia Classic krånglar mer och mer så inser jag att jag behöver en ersättare.
Har du något att sälja i bra skick så köper jag gärna. Jag finns i Västerås men kan åka någon timme iaf och hämta.
Andra maskiner kan även vara av intresse men fungerande och välskött är ett måste.

Edit:
Köpt maskin!
 
Senast ändrad:

Eismannen

Well-known member
Ev kan svärföräldrarna ha en gaggia baby från 2004 (tror jag det var) i bra skick efter att nyligen ha uppgraderat. Kanske även en gaggia mdf kvarn. Vet ej om de tänkt sälja grejerna dock men jag kan höra med dem om det är intressant för dig.
 

jkarl

Active member
Ev kan svärföräldrarna ha en gaggia baby från 2004 (tror jag det var) i bra skick efter att nyligen ha uppgraderat. Kanske även en gaggia mdf kvarn. Vet ej om de tänkt sälja grejerna dock men jag kan höra med dem om det är intressant för dig.

Jag tror jag passar på den men tack för erbjudandet!
 

Jonken

Well-known member
Ev kan svärföräldrarna ha en gaggia baby från 2004 (tror jag det var) i bra skick efter att nyligen ha uppgraderat. Kanske även en gaggia mdf kvarn. Vet ej om de tänkt sälja grejerna dock men jag kan höra med dem om det är intressant för dig.

Är det en baby med trevägsventil? Och hur mycket vill de ha i så fall tro?
 

Eismannen

Well-known member
Trevägsventil har väl alla baby? Nog evakuerar den trycket i alla fall och den har den lilla gummitutan ner i droppskålen. Har inte kollat med dem. Är du intresserad ?
 

Jonken

Well-known member
Trevägsventil har väl alla baby? Nog evakuerar den trycket i alla fall och den har den lilla gummitutan ner i droppskålen. Har inte kollat med dem. Är du intresserad ?

Nej, alla har inte det tyvärr. Men trevligt att den har det :) ja, om priset är rätt är jag intresserad.
 
Hej!

Jag har en Gaggia Classic som är av tidigare modellen alltså med trevägsvalv samt så är det Silvia ångrör och PID installerat på dem.

Mvh victor
 
Topp