Säljes: Anfim Caimano och Rancilio MD50

Jonken

Well-known member
Båda kvarnarna är nu sålda. :)

En Anfim Caimano i fint skick med inbyggd tamper för 1000:-
Och en Rancilio MD50 med lite skavd färg men annars kanske ännu bättre byggd för 900:-
 
Senast ändrad:

Eismannen

Well-known member
Jag är intresserad av din anfim caimano. Hur hög är den? Är det varianten med eller utan dosator?
 

Jonken

Well-known member
Jag är intresserad av din anfim caimano. Hur hög är den? Är det varianten med eller utan dosator?

Lite under 40cm hög utan den gigantiska hoppern :D kan mäta mer exakt när jag kommer hem. Med dosatorn Anfim är kända för, fin känsla i den. Lätt att komma åt utkastet för rengöring som följd.
 

Eismannen

Well-known member
Oj ja den var rätt rejäl. Mät gärna så ska jag kolla om den ryms under överskåpen :). Vilken färgkombo är det?
 

conny

Well-known member
Har lite för mycket kvarnar :wub: tänkte sälja två med dosator och 64mm malskivor.

En Anfim Caimano i fint skick med inbyggd tamper för 1000:-
Och en Rancilio MD50 med lite skavd färg men annars kanske ännu bättre byggd för 900:-

OBS: rejäla pjäser, skickas ej.
Hej!
Letar just nu kvarn så tar gärna Rancilion! Bor i södra Stockholm så kan hämta. Ring mig: 0708-723 966 :)
Conny
 

Eismannen

Well-known member
Man kan ju kanske kapa ner hoppern .. jag kör ju så lite åt gången :)

Tänk, kanske båda dina kvarnar blir sålda på en dag haha. Jag kan hämta redan idag, om frun godkänner färgen. Höjden löser jag nog.
 
Senast ändrad:

Jonken

Well-known member
Visst kan man kapa hoppern, eller bara köra utan med en tamper för att väga ner bönorna, får plats ganska lagom till en stor dubbel i öppningen.

Det är polerat stål med svarta detaljer. Kommer hem sent idag men i helgen går det bra att komma och kolla på kvarnen.
 

Eismannen

Well-known member
Den är helt enkelt mycket stor kan man konstatera. Ja något måste ju göras för att den ska gå in under överskåpen. Har 51 cm, så det borde kunna fungera. Känns det på tok för trångt får jag sälja den vidare. :)
 

Eismannen

Well-known member
The beast has arrived.
Vilken sanslöst stor kvarn.. ska se om jag kan ordna en lite mindre hopper nu bara..
20180707_124251.jpg

Jämförde med ascason och tyckte det smakade klart bättre. Gjorde sedan samma sak igen och fick motsatt resultat. Ascason är definitivt en bra kvarn men jag tippar på att dosering osv blivit lite off åt olika håll. Kanske min teknik som brister.

Får se nu vad för kul man kan hitta på med en monsterkvarn :-D
Vad körde du förresten för temp på den molto du bryggde, glömde fråga?
 

Jonken

Well-known member
Låter lite som när Titan Grinder Project jämförde Rancilio Rocky med Mazzer Robur, inte omöjligt för mindre kvarnar att vinna enstaka rundor mot större, det intressanta är hur de presterar totalt sett. Tyckte att det var ett stort steg från 50 till 64mm för espresso, större än 64 till 83mm vad gäller smaken.

92C tror jag, Molto verkar vara ganska tålig för mörkrost.
 

Jonken

Well-known member
Fick tummen ur och plockade bort automat-funktionen från MD50, har haft boxen hängande löst av lathet medan jag använde den :wub:
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp