Resultat 1 till 8 av 8

Talking Vika bönor för en newbie?

Hej.
    Nu har jag ställt undan kapselmaskinen och skaffat, en enkel, manuell maskin
    En fråga då från mig som helt newbie: vilka bönor rekommenderar ni? Dricker allra mest cappucino och latte. Bör helst finnas köpa i butik i Stockholm också
    Ej för stark och intensiv smak.

Tack för hjälp på förhand

Conny

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av conny Visa inlägg
    Hej.
    Nu har jag ställt undan kapselmaskinen och skaffat, en enkel, manuell maskin
    En fråga då från mig som helt newbie: vilka bönor rekommenderar ni? Dricker allra mest cappucino och latte. Bör helst finnas köpa i butik i Stockholm också
    Ej för stark och intensiv smak.

Tack för hjälp på förhand

Conny
    Bra gjort vilken maskin handlar det om? En smaksak, men gör du latte och cappuccino blir det ju inte så starkt ändå.

En sak kan vara att dosera lite mindre kaffe om du inte vill att det ska bli för intensivt, eller göra Lungo

Junior Member
    Reg.datum
    apr 2018
    Jag har själv också nyligen bytt till "riktig" espressomaskin och i jakten på färska bönor har jag landat här:

https://kafferosterietkoppar.se/pren...gisk-morkrost/

Prenumererar nu på kaffebrev därifrån och det har varit en riktig hit tycker jag, dricker också i princip bara cappuccino och har upptäckt att många bönor jag köpt i butik smakat både bränt och beskt. Den här var perfekt för mig.

Citat Ursprungligen postat av Zab72 Visa inlägg
    Jag har själv också nyligen bytt till "riktig" espressomaskin och i jakten på färska bönor har jag landat här:

https://kafferosterietkoppar.se/pren...gisk-morkrost/

Prenumererar nu på kaffebrev därifrån och det har varit en riktig hit tycker jag, dricker också i princip bara cappuccino och har upptäckt att många bönor jag köpt i butik smakat både bränt och beskt. Den här var perfekt för mig.
    Hej. Ska titta på detta!

Conny

En fråga till: min maskin kan även använda ESE Pods (tror jag dom heter). När jag kollat lite kostar dom runt 4:- styck. Är det dyrare använda dom än bönor? Och håller dom längre? Och hur är smaken jämfört med bönor?
    Många frågor till er proffs

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Dyrare och sämre, pris i klass med de allra finaste bönorna så köp de istället om du vill lyxa till det

Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Dyrare och sämre, pris i klass med de allra finaste bönorna så köp de istället om du vill lyxa till det
    Ok, tack för svar. Anade det blir ett dyrare alternativ, om än enklare

Liknande ämnen

1. Artikel: Bönor för bönor 2014
    Av Molarin i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 23:03
  2. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 09:54
  3. Artikel: Bönor för bönor
    Av Molarin i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 17:08
  4. Hjälp en newbie!
    Av yber i forum Hårdvara
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 21:21
  5. Billiga bönor till en Latte för en nybörjare?
    Av Krille 73 i forum Mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 10:53

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •