Nitro Press

cizeta

Well-known member
Ny leksak till sommaren.
Kallbrygtt nitrokaffe blev toppen. Men nitrokaffelemonad kommer nog vara sommarens favorit.
439c6425af38ba01d7022beb4dbd3154.jpg
 

hne

Well-known member
Kolsyrat kylt bryggkaffe är däremot ingen hit.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

Jonken

Well-known member
Blir ganska bra stout-effekt med min patersbier jag har i nu, trots kolsyrepatron. Men visst är det en long shot att det ska bli bra med nitrokaffe, mest orolig för att det ska spruta ut runt gummiproppen :unsure:

Kul med improviserade lösningar när de fungerar hur som helst :)
 

Jonken

Well-known member
Svårt att få tag på N2-patroner så jag testade med N2O istället. Blev lite sämre än med gräddsifon, viss effekt och en del skum åtminstone men bara marginellt godare än att hälla upp normalt :D
 

svartvest

Well-known member
Jag upplevde stor smakskillnad mellan den jag gjorde själv och en riktig från costas och jag tror det har med gasen att göra då det var liknande kaffe i båda. Synd att det skall vara så svårt med patroner.
 

cizeta

Well-known member
Har bara testat med olika kaffe varianter hittills.
Kaffelemonad, Cold brew och espresso med mjölk.
 

cizeta

Well-known member
Patronerna är bra prissatta även i Sverige. 80kr hos kaffelabbet i Göteborg. Tror det är espresso Gear som är distributör, då borde finnas på fler ställen i landet.
 

svartvest

Well-known member
Det verkar som det finns lite mer alternativ nu på detta område även N-patroner på marknaden creamshop

Sedan humlegården, vad mer har ni hittat??
 

cizeta

Well-known member
Har hållit mig till kaffelabbet i Göteborg.
Men sett att isi som gör gräddsifoner också släppt nitro kaffe munstycke och patroner.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp