Resultat 1 till 5 av 5
    Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017

Köpes: kafferost med finkontroll

Funderar på att köpa en Huky 500 eller kanske Quest M3 men innan jag har skramlat ihop tillräckligt med slantar tänkte jag kolla om någon vill sälja en rost.

Öppen för förslag, men helst vill jag kunna mäta MET/ET/BT och ta prover. Hembygge kan också vara intressant

Junior Member
    Reg.datum
    dec 2011
    Tjena Jag ska sälja min Quest m3 här är sälj tråden: http://www.riktigtkaffe.se/showthrea...t-M3-Kafferost

Mvh Jerring

Senior Member
    Reg.datum
    mar 2014
    Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    ... men helst vill jag kunna mäta MET/ET/BT och ta prover. Hembygge kan också vara intressant
    Hej...
    Nej, jag säljer inte min kära Huky, men några råd... Vad gäller BT, ET och MET, så är de intressanta i just den ordningen. BT är typ viktigt, ET är bra att ha men jag har fortfarande, efter 3-4 år, inte sett någon avgörande mening med MET... (Jag tror att någon kom på att ”Just ja, där kan man sätta in en TC, då gör vi det...” och sedan hängde alla på.) Det finns väl de som har en avvikande åsikt om att ha en TC utanför trumman, men jag tycker definitivt att det är överkurs.
    Om du allvarligt funderar på att skaffa en Huky, kan du höra av dig innan du lägger en beställning. Jag antar att några tips och lite erfarenhet inte skadar.

Reg.datum
    apr 2017
    Jodå, är med på den ordningen, BT är la svårast att få till ändå (drömde om att borra hål i Behmorn á la http://www.roasterthing.com/FrankenBehmor men litar inte på att jag skulle få till det - lycka till Greenbean!)

MET som jag tänker på får man på köpet av ET, visste inte att det fanns olika definitioner, men låter intressant av den här anledningen: https://www.home-barista.com/home-ro...ing-t7878.html (om det ligger något i det)

Tack, ja en rost lär det bli. Priset avskräcker lite bara trots att det är billigt jämfört med konkurrensen

Reg.datum
    apr 2017
    Jerring: intressant, skickar PM.

Liknande ämnen

1. Köpes Gene Café kafferost
    Av juliasjobeck i forum Köp och sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 3 veckor sedan, 11:16
  2. KÖPES: Kafferost Quest M3
    Av stefanolo i forum Köp och sälj
    Svar: 0