Resultat 1 till 3 av 3
    Junior Member
    Reg.datum
    apr 2018

Profitec läcker

Hej!

Vid uppstigning har jag de två senaste dagarna mötts av en pöl vatten under espressomaskinen. Jag har haft den på under kvällen, slagit av den och sedan har den läckt. Det kan vara så att jag har missat att det var vatten på kvällen så det är oklart när det har skett

C8185EB8-BD83-4650-B091-023B78821080.jpg

Efter att ha öppnat upp maskinen ser jag tre kablar som jag antar ska sitta ihop, den kabeln går till var på maskinen där det brukar komma ut vatten när den är på, har jag rätt om jag tror att den kabeln på nägot sätt har gått sönder eller ska jag leta någonannanstans? Det ligger dessutom vatten i kabeln uppe i till mitten av bilden som om det far ut hamnar under maskinen, vilket är precis vad som har hänt.

Member
    Reg.datum
    mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
    Hej!

Vid uppstigning har jag de två senaste dagarna mötts av en pöl vatten under espressomaskinen. Jag har haft den på under kvällen, slagit av den och sedan har den läckt. Det kan vara så att jag har missat att det var vatten på kvällen så det är oklart när det har skett

C8185EB8-BD83-4650-B091-023B78821080.jpg

Efter att ha öppnat upp maskinen ser jag tre kablar som jag antar ska sitta ihop, den kabeln går till var på maskinen där det brukar komma ut vatten när den är på, har jag rätt om jag tror att den kabeln på nägot sätt har gått sönder eller ska jag leta någonannanstans? Det ligger dessutom vatten i kabeln uppe i till mitten av bilden som om det far ut hamnar under maskinen, vilket är precis vad som har hänt.
    Hej.
    Det låter som om att det är slangen som går till tryckventilen, jag har haft samma på min Profitec 700 beställde en ny tkoppling från riktigt kaffe och sen har det fungerat.

Med vänlig hälsning René

Member
    Reg.datum
    mar 2015
    Jag missade bilden, och visst är det din T-koppling som gått av.
    Och dessutom borde jag tänka innan jag skriver�� Det var kaffecompagniet som jag köpte av��
    Senast redigerat av Drenalin den 2018-06-09 klockan 13:17.

Liknande ämnen

1. Bättre handtag till Profitec Pro 800 ?
    Av Ppettson i forum Hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-27, 21:23
  2. Profitec 700 v ECM Synchronica V IZZO Alex duetto
    Av Oibo i forum Espressomaskiner
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2017-04-26, 08:11
  3. Profitec PRO 700
    Av Drenalin i forum Hårdvara
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2016-11-06, 15:58

Behörigheter för att posta