Eureka Mignon

s.izeman

Active member
Hallå! Jag har hittat ett ställe där de släpper den chromefärgade varianten för ca 2600:- inklusive frakt. Ska man nappa på det eller satsa på en Mazzer mini eller liknande. Omdömena är väldigt bra och för en hemmapulare tror jag den räcker länge. Jag ska ha den till min Gaggia Coffee.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
 

s.izeman

Active member
Hallå! Jag har hittat ett ställe där de släpper den chromefärgade varianten för ca 2600:- inklusive frakt. Ska man nappa på det eller satsa på en Mazzer mini eller liknande. Omdömena är väldigt bra och för en hemmapulare tror jag den räcker länge. Jag ska ha den till min Gaggia Coffee.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Ingen som har någon erfarenhet av denna? Det egentligen enda som håller mig tillbaka är om man istället skulle köpa begagnat och ifall man skulle välja en maskin med doser för att slippa att kvarnen "skräpar ner" i köket. Jag köper förövrigt ett av mina favoritkaffen från denna affär: Mokambo Buon Gusto.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
 

cizeta

Well-known member
Har inte haft en mignion men har hört och läst mycket gott om den för sitt pris.
Eureka kommer med nya kvarnar I den serien i vår, men de blir troligtvis dyrare.
 

Jonken

Well-known member
Om inte annat lär Eureka Mignon vara snäppet bättre än en Rocky, steglös, lättare att rengöra och timer. Till samma pris låter det ju inte dumt.
 

s.izeman

Active member
Om inte annat lär Eureka Mignon vara snäppet bättre än en Rocky, steglös, lättare att rengöra och timer. Till samma pris låter det ju inte dumt.
Ja, i Sverige tar man från 3500:- för dem. Mokambo, en tusenlapp billigare inklusive frakt.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
 
Topp