Cormorant

madonemannen

Well-known member
Hej,
Är det någon här som har rostat på eller har Cormorant rostern från England?
Tar 600 g råkaffe , kostar 1500 pund, verkar schysst! Kommentarer någon?
 

edtbjon

Well-known member
Jag tittade en del på webbsida och sånt för något år sedan. Det verkar vara en välgjord kopia av Huky500, med vettiga uppdateringar. Exempelvis är lösningen för avgasröret från rosten bättre än på Huky’n. (På Hukyn är det en ganska trång passage från rosten till själva avgasröret, där bönor lätt kan sugas upp och fastna...) Hade jag stått och valt mellan Huky och Cormorant idag, med det jag vet idag efter typ tre år med min Huky, hade Cormranten varit mycket intressant. (Exempelvis vet jag ju vad min rost och Hukyn i allmänhet har för egenheter och kan hantera dessa... Då Coromanten är såpass lik, skulle en inkörningsperiod vara ganska kort för min del...)
Det som oroar är väl att det inte finns mycket info förutom själva webbsidan. Någon video och något lite mer, men inte mycket. Detta att jämföra med Hukyn där allt (precis ”allt”!!!) har diskuterats upp och ner, framlänges och baklänges... :)
 

madonemannen

Well-known member
Håller med , vet att en Dansk och en Amerikan(som gjort några videos) har den annars är det väldigt sparsamt med info.
Är faktiskt lite sugen. Gene Cafén är bra men jag är sugen på bättre! :)
 

bjsulla

Well-known member
Vet att davidsarinelli i Danmark har nyligen köpt en och lagt upp lite bilder och filmer på sin Instagram.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

edtbjon

Well-known member
Håller med , vet att en Dansk och en Amerikan(som gjort några videos) har den annars är det väldigt sparsamt med info.
Är faktiskt lite sugen. Gene Cafén är bra men jag är sugen på bättre! :)

Det är en väldigt stor uppgradering från Gene Cafén... Jag körde med Gene innan jag började med min Huky. Plötsligt gör du allt själv... vilket kan vara lite ödmjukande i början, men man lär sig. Sedan får du ju en direkt och snabb kylning när du öppnar luckan och avslutar rostningen, vilket gör en väldigt stor skillnad.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,330
Senaste medlemmen
Klosse
Topp