Guider till alla bryggmetoder?

henrik82

Well-known member
Jag personligen tycker att youtube guiderna är ganska dåliga, tycker bättre om att gå och prata med duktiga baristor och se hur dom gör och då även ställa 10000 frågor om varför :lol:. Nu har jag turen att ha World Brewers Cup vinnaren 2015 som mitt bollplank. Men när jag är på resande fot så kolla jag alltid upp vilka kaffe ställen som är bra och om det finns möjlighet till det så sitter jag väldigt gärna där och pratte om hur dom rostar och brygger sitt kaffe. Internet är en jätte bra källa till både bra och dålig information, har du inge eller väldigt lite förkunskap så är det inte helt lätt att veta vad som är vad.

Men det är alltid bra när företag som J&N gör guider för nybörjaren.
 

svartvest

Well-known member
Matgeek han är bra på mat men kaffe är han slarvig på han måste ha några kilon gammalt kaffe hemma. En bra film skall allt redovisas, vatten och kaffemängd och temp. Gärna när bilder på hur malning graden.
 

OskarH

New member
Mina favoriter på youtube är Chris Baca (realchrisbaca) och Tim Wendelboe. Båda gör lättbegripliga instruktionsfilmer och är i mina öron helt ok att lyssna på.
Men som henrik82 säger så slår inget att faktiskt prata med nån som är duktig på riktigt. Allt från rostare till baristor som delar med sig av kunskap och glädje för kaffe är underbart
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp