Resultat 1 till 6 av 6
    Junior Member
    Reg.datum
    jan 2018

Stänger Ni Av Era Espressomaskiner?

Undrar om ni stänger av strömmen på era espressomaskiner emellanåt?
    Förkorta man maskinens livstid mycket om man inte gör det? Finns det någon fördelar att lämna strömmen på? Beror det på vad man har för maskin? Det skulle kännas bra att bara kunna fixa en shot precis när som helst och inte behöver vänta 10 minuter.

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2018
    Självklart stänger jag av min när den inte används. :-)

Jag använder av/på-knappen flera ggr dagligen. Känns onödigt att ha den påslagen kontinuerligt. Förkortad livslängd kan jag föreställa mig att det blir iom värmeelementens cykler, men med hur mycket har jag ingen aning om.
    /M

Stänger också av. Men en brukar gå några timmar i sträck. Sätter på den när jag kommer hem från jobbet eller så och stänger av när jag går och lägger mig. Slöar jag hemma en hel dag så kan det väl bli att den står på hela dagen dock.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Tror man både vinner och förlorar livslängd beroende på komponent samt att det skiljer mellan maskiner. Stänger av själv, men det är i stort ett måste med en Pavoni så den inte bränner kaffet eller kokar torrt fördelen med den är att det tar 6-7 min att komma upp i temp från kall.

Stängde av Silvian när jag hade en, men först när jag var säker på att jag inte tänkte dricka mer de närmsta timmarna. Kändes ofta dumt när den var på i onödan i flera timmar, men värre att vänta en halvtimme på uppvärmning
    Senast redigerat av Jonken den 2018-01-11 klockan 18:38.

Senior Member hnes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Citat Ursprungligen postat av kurama Visa inlägg
    Undrar om ni stänger av strömmen på era espressomaskiner emellanåt?
    Förkorta man maskinens livstid mycket om man inte gör det? Finns det någon fördelar att lämna strömmen på? Beror det på vad man har för maskin? Det skulle kännas bra att bara kunna fixa en shot precis när som helst och inte behöver vänta 10 minuter.
    Jag har radiokontrollerad strömbrytare som slår till 05:45 på morgonen och av 18:30. Undantagsvis slår jag av när jag går till jobbet. Det är så lätt att glömma slå på på distans innan jag går hem och tråkigt att mötas av en kall maskin.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    Double boiler espresso love!

Liknande ämnen

1. Var köper ni era espressokoppar?
    Av almgren.t i forum Hårdvara
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2018-09-28, 22:28
  2. Stänger ni av era espressomaskiner?
    Av fiddlerman i forum Hårdvara
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2016-09-01, 23:04
  3. Gaggia Baby Twin stänger av sig själv
    Av JohanKaffekopp i forum Espressomaskiner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-12-28, 23:35
  4. Vad har ni för nått i era presskannor?
    Av jonasy i forum Mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 11:05
  5. Gaggia Classic som aldrig stänger av sig
    Av PerraP i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 18:29

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg