Termometer klisterremsa

Leoland

Member
Hej!

Jag har sett att t.ex. Orphan Espresso säljer ett slags temperaturkänsliga klisterremsor som man kan fästa där man vill hålla koll på temperaturen.
Vet någon om sådana finns att få tag på i Sverige?
 

Leoland

Member
...och i förlängningen: om jag beställer därifrån, är någon intresserad av att haka på beställningen?
Blir ju oproportionerligt mycket frakt för ett klistermärke: )
Tror det kan vara toppen på t.ex en gammal Pavoni, jag har en Arrarex Caravel.
 

cizeta

Well-known member
Jag kan vara intresserad av en beställning. Har funderat på en sån ett tag till min microcasa a leva.
Men Gabor på https://www.naked-portafilter.com har också. Borde bli smidigare då han är stationerad i Europa.
Funderar dock på om jag skall slå till på ett portafilter därifrån. Har suktat efter ett all för länge.
 

Leoland

Member
Se där ja! Men det ser ut som att Gabor bara har de som går upp 90°, men det kanske räcker?
Jag tänker att man vill kunna veta när temperaturen kryper upp omkring 95?
 

Jonken

Well-known member
Jag köpte en liten IR-termometer för 60:- istället, tror det blir mer exakt också. Nackdelen är att man måste sätta en liten bit eltejp på gruppen - fungerar inte på reflekterande ytor.
 

Jonken

Well-known member
Gruppen på min -98 Pavoni går lätt upp till 115C :unsure:

På en Caravel låter det som att man skulle vilja se över 90, men jag har bara suktat på videor, ser ut som en väldigt trevlig maskin.
 

Leoland

Member
Ja, det blir helt säkert mer exakt, skönt att slippa plocka fram en extra pryl bara, jag är inte riktigt så nogräknad, det blir gott redan nu utan termometer: )
 
Topp