Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 9 till 11 av 11
    Senior Member Larges avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Passade på att uppgradera den gamla helautomaten på jobbet med en Sage Barista Express. Tyckte Black Fridayerbjudandet på Elgiganten för 5500:- var oemotståndligt och nu när jag dragit ca 10 kaffe första dagen så kan jag inte vara nöjdare.

Den gör riktig espresso med mindre slabb och spill än min Duetto och Mazzer hemma. Har dock inte hunnit skumma någon mjölk ännu så kan inte uttala mig om lämpligheten för detta ännu.

Det jag dock saknar så långt är ett andra handtag som man kan montera ett blindfilter för snabb rengörning. Nu så får man sätta in en gummipropp i kaffehandtaget för backflush.

Junior Member
    Reg.datum
    jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Large Visa inlägg
    Passade på att uppgradera den gamla helautomaten på jobbet med en Sage Barista Express. Tyckte Black Fridayerbjudandet på Elgiganten för 5500:- var oemotståndligt och nu när jag dragit ca 10 kaffe första dagen så kan jag inte vara nöjdare.

Den gör riktig espresso med mindre slabb och spill än min Duetto och Mazzer hemma. Har dock inte hunnit skumma någon mjölk ännu så kan inte uttala mig om lämpligheten för detta ännu.

Det jag dock saknar så långt är ett andra handtag som man kan montera ett blindfilter för snabb rengörning. Nu så får man sätta in en gummipropp i kaffehandtaget för backflush.
    Slog också till på black friday!
    Hade innan en rancilio silva och rocky kvarn. Fick aldrig till det så bra som jag får det nu och dessutom med kontinuitet! Fick jobba ordentligt med den förra och sambon vägrade. Nu är det så enkelt så jag har ännu inte misslyckats efter att ha tunat med cirka 5-6 koppar. Till och med min sambo kör den istället för den helautomatiska siemens. Riktigt nöjd!

Senior Member Larges avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Har också haft en Silvia/Rocky-kombo som förstamaskin och jag kan förstå frustrationen, speciellt singlar är ett h-e att få till. Främsta orsakerna är nog 58mm-korgarna och Rockyns inte alltför fint stegade inställningsmöjligheter.

Har hunnit testa lite mjölkskummning på Sagen och det fungerar fint tycker jag. Det är lätt att få till en bra virvel i mjölkkannan och resultatet blir bra skummad mjölk som det går att göra latteart med. Dock så är inte ångtrycket så högt som jag minns det på Silvian och jämfört med Duetton så är det inte ens samma planet men det gör inte så mycket tycker jag. Det tar bara lite längre tid och så länge du inte skall skumma stora mängder samtidigt så fungerar det bra. Röret är dessutom lätt att göra rent och maskinen är lätt att fylla på med vatten och bönor.

Mitt goda första intryck av maskinen består och att den är lätt att använda bekräftas av att mina kollegor med glädje ger sig hän att göra sin allra första espresso och lyckas för det mesta att få en riktigt passabel kaffe med en gång.

Liknande ämnen

1. Köpes: Sage Barista Express (Breville)
    Av Jensa i forum Köp och sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-11-11, 21:39
  2. Sage Barista Express pre-infusion
    Av anonymninja i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-11-10, 21:55
  3. Sage Barista Express, erfarenheter?
    Av Deijenstedt i forum Espressomaskiner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-04-24, 19:53
  4. breville barista express BES870