Säljes: Rancilio Silvia & Rancilio Rocky

luddast

Member
OBS: SÅLD!

Hej!

Jag tänkte kika om det finns intresse för min maskin och kvarn. Maskinen är en Rancilio Silvia med några år på nacken. Jag köpte den begagnat här på forumet 2015 tillsammans med kvarnen. Kvarnen är en Rancilio Rocky och är något år nyare, även den köpte jag här på forumet. Maskinen och kvarnen utgör tillsammans ett perfekt kit för den som vill lära sig göra espresso. Är google din vän kan det här vara början på en ny värld av kaffenörderi. Så är fallet för mig. Min älskade Silvia blev ersatt och har sedan ett år mest stått undangömd. När jag nu också gör en uppgradering på kvarnsidan är det dags att låta någon annan lära känna espressons fantastiska värld tillsammans med fröken Silvia och herr Rocky.

Maskinen fungerar bra, även om jag tycker mjölkskummaren lämnar en del att önska. Det går att byta ut mot en nyare variant om jag inte minns fel. Den händige löser det säkert. Annars är det inget att anmärka på.

Kvarnen fungerar också felfritt. På senare tid har den mest fått jobba med grövre kornstorlekar, men funkar bra från espresso upp till åtminstone Chemex. Behöver gängtejp för att fixa de finaste kornstorlekarna (klassisk Rockygrej, googla).

Filter för enkel och dubbel espresso medföljer. Samt en tamper och ett verktyg för rengöring.
Finns i Umeåregionen. Kan skickas, mottagare betalar ev. frakt.
Prisidé: 3000 kr - SÅLD

DSC_0028.jpg
 
Senast ändrad:

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp