Köpa begagnad Rancilio silva

fediwu

Member
Hej,
fått ett pris på en begagnad silva, ca 6-7 år gammal och en demoka m-203 kvarn. Ca 2000kr. Tyckte de lät helt ok.

Kan en såpass gammal espressomaskin bli "slut" ? skicket är fint och fungerar bra i dagsläget. Förstår såklart att de går att byta komponenter, men de når väl en bristningsgräns som allt annat också.

/ Fredrik
 

Jonken

Well-known member
Såvitt jag vet går allt att byta ut, kokaren/grupp är dyrast beroende på hur illa de går sönder. Behöver du byta många delar samtidigt kanske det blir dödsstöten för en äldre maskin men så länge du inte har anledning att tro att den har varit misskött tycker jag det låter som ett bra pris även för bara Silvian.. mindre än vad jag betalade för en 11 år gammal Silvia + 6 år Demoka M-205 i vart fall :wub:

Skulle tippa på att om något behöver bytas är det malskivor om det inte är gjort på länge, samt kanske packningar i Silvian. Kan vara en bra idé att ta bort topp samt front bakom gruppen och kolla så att det inte är en massa vit/grön gucka någonstans, bara 6 skruvar som håller de på plats.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp