Nyinköpt Bezzera BZ13 DE PID

Bezzera13

New member
Fick min Bezzera idag och tänkte registrera mig här för att få lite tips, råd och inspiration. Älskar kaffe, cappucino och espresso. Försöker begränsa mig men det blir lite för mycket ibland, därför har jag koffeinstop efter kl 14.00.

Är en proffesionell amatör, jobbar som barrista men har aldrig fördjupit mig i ämnet. Har utbildat lite över 30 barristor men känns som jag har inte utvecklat mig själv.

Hursomhelst så dagens inköp är hemma på köksbänken. Känns roligt med en sådan lite söt maskin. Min vanliga är Brasilia Preffeto eller en Nouva Simonelli. Dessa är, så klart, inkopplade både på avkalkningsfilter och patronfilter men frågan är: Hur gör ni hemma?
Problemet är att denna har vattentank och måste fylla på med manuellt. Önskar nästan att jag kunde köpa en med fast anslutning så kunde installera filter osv.

Packat upp men inte startat än så jag väntar på tips och råd
IMG_0305.jpg
 

Bezzera13

New member
Första steget blir att köpa vattenkana som avkalkar vattnet innan jag hittar någon bättre lösning. Har inte hunnit starta maskinen än iom jag håller på rennovera min gamla Santos espressokvarn.
Sen inline filter verkar smidig lösning men osäker om vattnet avkalkas; är nog lite överdrivet paranoid med kalk i maskinen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp