Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 9

Ali Express - skulle ni våga?

Hittade lite kvarnar på Kinaimportgiganten Ali Express. Ett antal antagligen rebrandade Mazzer för dryga 2000:- plus frakt 1443:-

Skulle ni våga?

http://s.aliexpress.com/JzEJ36Rj

En med gratis frakt...

Look what I found on AliExpress
    http://s.aliexpress.com/IjUJZfUf

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerat av Jacob den 5 dagar sedan klockan 08:36.

Jag skulle hellre köpa en kvarn med on-demand och med en uppsamlings behållare. Det känns lite old school med dosering och sedan är rengörningen svårare med en sådan...gammalt kaffe samlas och drar ner kaffekvalitén.

Ali Express - skulle ni våga?

Har haft on-demand förut och har med doser nu. Finns säkert bättre on-demand än jag hade; den fick jag ideligen rensa utkastet på. Mycket en vanesak tror jag. Men visst är on-demand smidigare och mer relevant. Och såna finns ju också att beställa därifrån.

Men frågan är ju om man vågar beställa från Kina... skiter det sig och man vill utnyttja garantin är det varken smidigt eller billigt att returnera. Å andra sidan: lyckas man få en lika bra kvarn begagnad för samma peng i Sverige så finns ingen garanti alls...

Skulle ni satsa? Och tror ni det handlar om härmprodukter eller rebranding?

Citat Ursprungligen postat av Jacob Visa inlägg

Skulle ni satsa? Och tror ni det handlar om härmprodukter eller rebranding?
    Vet inget om denna specifikt, men generellt så är nog näst intill allt därifrån rena kopior. Förväntar man sig något annat blir man lurad i de flesta fall. Ska man köpa något dyrare ska man nog veta rätt så exakt vad der är man beställer, inte bara billigt från en internetsida. Men det kan finnas undantag även om de är få sådana.

Jämför man Ali Express-bilden med de Mazzer-bilder som finns på nätet så ser man lite för många och väsentliga olikheter jämfört med originalen.
    Tex malgradsreglaget ser inte ut att vara Mazzer varken till form eller funktion. Vidare ser kvarnlådan lite för rund ut och verkar inte att exakt likna någon av Mazzers modeller. Spillbrickan ser inte heller Mazzeridentisk ut strömställaren liknar inte Mazzers.

Min bedömning är att det rör sig om kopior och jag hade iaf inte vågat skicka iväg mina surt förvärvade slantar för att få ett dylikt exemplar i hopp om att den fungerar som en Mazzer.
    Senast redigerat av Large den 5 dagar sedan klockan 18:32.

Bra iakttagelser! Nej, det blir ingen sån. Men det är intressant att sovra terrängen. Ibland har det visat sig att en "märkesfabrik" i Kina släpper samma, eller delvis samma produkter under annat namn.

Har man tur kan det ju vara en bra kopia, HC-600 är en Super Jolly-kopia som i de tidiga versionerna körde med Mazzers malskivor, i tråden sägs att den faktiskt hade några fördelar mot originalet blandat med andra nackdelar och något sämre kvalité.. men det känns ju helt klart som ett lotteri med många nit-lotter

Har två kvarnar med näsa och en med dosator, tycker den sista är lättare att rengöra eftersom man får bättre vinkel - i samtliga fastnar uppåt 4g i kanalen om man rengör mellan användning så där är det ingen skillnad.

Jag har haft en hc-600 som expobar hade sitt märke på.
    Kvaliteten ska inte jämföras med mazzer.
    Den var ok att använda,men inte mer.

Liknande ämnen

1. Vilken kvarn med våg skulle ni rekommendera?
    Av Ppettson i forum Kaffekvarnar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-04-13, 08:42
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-12-23, 14:13
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 00:05
  4. Skulle ni vilja uppdatera mig?
    Av johey i forum Stockholm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 11:30

Behörigheter för att posta